ציפוי חרסינה לשיניים

ציפויי החרסינה מספקים אסתטיקה, הגנה, חוזק ועמידות מופלאה לשיניים וכל זאת בעובי של 300-500 מיקרון בלבד. מרפאות דנטל מדיקל סנטר למצוינות דנטלית מתמחות בביצוע ציפוי חרסינה לשיניים תוך שימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר ובייצור מדויק המותאם לכל מטופל במעבדה פנימית ופרטית החוסכת זמן המתנה יקר.

מהו ציפוי חרסינה?

ציפוי חרסינה לשיניים מהווה פתרון אסתטי, איכותי ולאורך זמן למגוון מצבים כמו שיניים עקומות וצפופות, שיניים שחוקות, שבורות או סדוקות, רווחים בין שיניים וכמובן צבע כהה או מוכתם.

את חלק מהמצבים הללו ניתן לפתור באמצעי ביניים או זמניים יותר כמו הלבנת שיניים, השלמת כותרת או טיפולים אורתודנטיים שונים, אך כאשר נדרש מראה הומוגני מוצלח למשך שנים שמתייחס לתצורת השן, גודלה, צבעה והמנח שלה – ציפוי החרסינה מהווה את המענה המקיף והמלא ביותר.

משך החיים של ציפויי החרסינה נחשב לארוך וממושך יותר לעומת כל סוג אחר של טיפול שיניים. הטיפול עצמו מוגדר כזעיר-פולשני, במסגרתו מכסים את כל השן בשכבה דקה של חרסינה (מסוג שתואם למצב שיני המטופל בתכונותיו) וזאת על מנת לתקן פגמים אסתטיים קיימים ולהגן על השיניים מנזקים עתידיים.

כיום הציפויים מבוצעים מחרסינה או מחומר מרוכב, כאשר נתמקד בהמשך הכתבה באפשרות הראשונה והפופולרית. 

ציפוי חרסינה לשיניים
ציפוי חרסינה לשיניים

כמה זמן צפוי להחזיק הציפוי?

ציפויי החרסינה לשיניים נחשבים לעמידים מאוד וצפויים להחזיק כ-15 שנים, ככל שהודבקו על שיניים בריאות ונוצרו בתהליך איכותי המתבסס על חומרים חזקים.

הציפוי יחזיק גם מעבר לתקופה זו, אך ייתכן שאחריה ידרשו כמה שיפורים אסתטיים שנובעים מהשינויים הביולוגיים הטבעיים שבחלל הפה וביניהם חבלות, מחלת חניכיים, נסיגת חניכיים ומצב רפואי כללי שעשוי להשפיע על בריאות הפה.

 

ציפויי החרסינה מתאימים כמעט לכולם

ציפוי חרסינה לשיניים יכול להתאים לכל אדם ובמגוון תנאים, כל עוד הוא מיושם על שיניים טבעיות שלא עברו קודם לכן טיפולי שורש. ומה אם כן היו בעבר טיפולי שורש או שישנן שיניים חסרות? במקרים אלו יהיה צורך לבצע כתרים ולשלב אותם עם ציפוי חרסינה ביתר השיניים. כך ייווצר מראה הרמוני וטבעי, שבו לא ניתן להבחין בין ציפוי וכתר.

 

אופן יישום הציפוי

את הציפוי אנחנו מיישמים במודל פיזי ולא וירטואלי, מודל וירטואלי נותן תחושה של קריקטורה ולכן אנחנו מייצרים מודל שנקרא mock-up.

בתהליך הזה אנחנו מייצרים הדמיה פיזית של הלסת של המטופל כך שהטכנאי יכול מייצר על בסיס זה את הציפויים הזמניים מבחינת הצורה ומבחינת יצירה של מנשך תקין. לאחר מכן אנחנו "מודדים" את הציפוי הזמני ממש בפה של המטופל ורק אחרי שהוא מרוצה אנחנו משחיזים (נכון יותר לומר "מלטשים") ומדביקים אותם. לאחר שעשינו הדבקה של הזמני אנחנו מייצרים את הציפוי הקבוע ובפגישה הבאה מדביקים.

 

ציפוי חרסינה לשיניים: מאילו חומרים זה עשוי?

קיימים כמה חומרים אפשריים שמהם עשוי הציפוי. הראשון שבו נהגו רופאי השיניים להשתמש היה חרסינה פלדספטית – חרסינה שממנה נהוג לייצר כתרים ושנחשבת אסתטית מאוד, הודות לשקיפות הטבעית שלה. יחד עם זאת, מדובר בחרסינה שאיננה חזקה מספיק לשיניים התחתונות ולכן תוכל להתאים לציפוי בשיניים העליונות בלבד.

חומר משופר וחזק יותר קרוי ליתיום דיסיליקט (אימקס – e.Max) והוא למעשה ציפוי חרסינה שמכיל בתוכו שתי מתכות קרמיות. גם הפעם מדובר בחומר אסתטי מאוד, שבו רופא השיניים יוכל לבחור ברמת השקיפות הרצויה על פי נתוני השיניים של כל מטופל.

שימוש נוסף מתרחש בשנים האחרונות באימקס ננו-חלקיקים, שמבטא חוזק עוצמתי בהרבה (רמה של 450 MPs לעומת 350 MPs בליתיום דיסיליקט הרגיל).

מלבד הציפויים הללו, ישנו גם ציפוי חרסינה מזירקוניה בעלת המראה הלבן והצחור שנשמר למשך זמן רב. מדובר בציפוי עמיד מאוד, שמגן כראוי על השיניים מפני סדקים ושברים ותורם למראה אסתטי קבוע ונחשק.

 

האם לציפוי חרסינה יש תופעות לוואי?

מכיוון שהציפויים מיושמים אך ורק על שיניים בריאות, לא צפויים סיבוכים. תופעות הלוואי האפשריות הן תופעות חולפות שיתקבלו בתקופה שאחרי הטיפול כמו רגישות השיניים לחום וקור. אפשרות נוספת אך נדירה מאוד ונובעת מחוסר תיאום ציפיות בין המטופל לרופא, היא הצורך לבצע תיקון או טיפול חוזר של הציפוי. במקרים נדירים אלו אנחנו למעשה לא מסיימים את התהליך עד שהמטופל יוצא מרוצה!

 

מחיר ציפוי חרסינה

עקרונית, חשוב לציין שאין הבדל משמעותי במחירים בין סוג ציפוי כזה או אחר, כך שהמחיר נובע בעיקר ממהלך הטיפול והצורך בטיפולים מקדימים כמו הלבנה, טיפול במחלת חניכיים ועוד. בכלליות, טווח המחירים נע בין 2,800-4,500 שקלים ליחידה, בחישוב לפי מספר השיניים שיש לצפות.

כך ניתן למקסם את ציפויי החרסינה: 

  • שיפור בריאות החניכיים – לחניכיים יש תפקיד מרכזי באסתטיקת החיוך ולכן צריך לטפל בהן ככל שהן סובלות מליקויים או ממחלת חניכיים. אם ישנה בעיה, ניתן לבצע השתלת חניכיים (במקרים של נסיגה הדורשת כיסוי שורש), הארכת כותרת (במקרים של עודף חניכיים הכולל קו חיוך גבוה), הסרת פרנום (קפל הרקמה שמחבר בין השפה לחניכיים) וטיפולי היפר-פיגמנטציה כתוצאה מעודף מלנין.
  • יישור שיניים מקדים לציפוי – ציפוי חרסינה לשיניים עקומות או בולטות לא יניב את התוצאה המצופה, בייחוד בשלב שבו משחיזים את השן ומפחיתים מחוזק ההדבקה, כך שהציפוי עלול להתנתק. בנוסף, מצב כזה עלול לגרום לרגישות קבועה בשיניים ולדלקת כרונית הדורשת טיפול שורש. יש לבצע יישור שיניים שיביא אותן למיקום אידיאלי לפני שמעצבים את החיוך על ידי ציפוי החרסינה. במרפאות DMC תוכלו לבצע יישור שיניים שקוף בשיטת אינוויזליין.
  • צילום חלל הפה ומבנה הפנים – מרפאת שיניים המשתמשת במצלמה מקצועית ושכוללת גם שירותי טכנאי שיניים, תוכל להעריך כראוי את צורת השיניים וצבען, קו החיוך, מרקם החניכיים ועוד. באמצעות מכשור טכנולוגי וידע רפואי מתקדם, ניתן לשטוח בפני המטופל את כל הפעולות הנדרשות עד ליצירת הציפוי ולערוך עמו תיאום ציפיות יעיל ומדויק.
  • מרפאה המתמחה ברפואה דנטלית-דיגיטלית – במרפאות DMC למצוינות דנטלית אנו מבצעים סריקה לחלל הפה, שתעביר את נתוניו לטכנאי המעבדה שנמצאת בתוך המרפאה עצמה, לרבות ממדי הסגר והמנשך של הפה. כך ניתן יהיה להגביר את רמת הדיוק ולהביא לתוצאה איכותית, יעילה ומהירה, החוסכת למטופלים זמן רב בשלבי התכנון והייצור.
  • קבלת שירות מקצועי, אישי ובלתי מתפשר – כמרפאת שיניים המכבדת את עצמה ואת לקוחותיה, שירות נחשב עבורנו כערך עליון. מקצועיות הרופאים שלנו, טובה ככל שתהיה, לא תועיל למטופלים אם לא תהיה מלווה במתן השירות הטוב ביותר. לכן אנו דואגים לקביעת תורים מסודרים וללא המתנה ממושכת ביניהם, עמידה בזמנים, הנעמת השהות והטיפולים עצמם, מתן יחס רגיש וקשוב לכל מטופלנו והימנעות ככל שאפשר מהיווצרות כאבים וסבל בתהליכי הטיפול וההחלמה.

 

זקוקים לייעוץ מקצועי בנושא? צרו עמנו קשר להתרשמות ולקביעת פגישת התייעצות עם מומחי השיניים.

באופן כללי, הציפוי מספק פתרון לפגמים קלים בשיניים כמו עקמומיות, הבדלים ברוחב או עובי השן, הבדלים בגוון בין שיניים סמוכות, סגירת רווחים קלים ועוד. מדובר בפתרון אסתטי, שיש לו גם צד בריאותי יעיל, המגן טוב יותר מפני סדקים ושברים.

הציפויים המיושמים כיום בענף הדנטלי נחשבים חזקים, איכותיים ועמידים לאורך שנים. ציפויים אלה אינם מעוררים תחושת אי נוחות בפה ולא צפויים לשנות את מצבם, צורתם או צבעם ומעניקים בכך את החיוך האסתטי המושלם שכולנו חולמים עליו.

ציפוי למינייט, זירקוניה, Emax, קומפוזיט, מונוליטי ועוד שלל סוגים מיושמים במרפאות הישראליות המתקדמות תוך בחינת התאמתו המדויקת של כל סוג למטופלים עצמם. כמובן שסוג הציפוי מכיל יתרונות והשלכות שחשוב להכיר מבעוד מועד, לשם כך תבוצע שיחת התייעצות מקדימה עם רופא השיניים. 

ככל שמדובר בשאיפה ללובן צחור, בוהק ואחיד על כל השיניים, ניתן לשקול להתמקד בהלבנה בלבד ובכך להשיג תוצאה שתישמר לשנתיים-שלוש הבאות (אפקט זמני). חשוב לזכור שהלבנה היא תהליך אקטיבי, בו חומרים חודרים אל תוך חלל השן ולכן מחייב בריאות והיגיינת פה מצוינת. בכל מקרה של תיקון פגמים שמתווסף לעניין ההלבנה ושנדרש להימנע מחומרים כימיים על גבי השן, מוטב לבחור בציפוי החרסינה. 

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר בר-חן, מומחה לשיקום הפה מטעם משרד הבריאות הישראלי בעל למעלה מ-23 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ניהל מרפאות לשיקום הפה בישראל, גרמניה וסין. בנוסף, ד”ר בר-חן הינו חבר פעיל באיגוד שיקום הפה, מומחה להשתלות מטעם איגוד ההשתלות הגרמני והאירופאי, חבר פעיל בארגון "האסתטיקה של הפנים" האמריקאי (AFEE) ומכהן כיועץ רפואי בכיר במספר מרכזים רפואיים בינלאומיים.

ד”ר בר-חן הינו ממקימי מרפאת המומחים DMC המבצעת טיפולים לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים ברפואת השיניים, הפה והלסת ובמטרה להגיע לתוצאות אליהן המטופלים שואפים.

ציפוי חרסינה לשיניים

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לקביעת תור לייעוץ