הסרת כתר ישן – הגיע הזמן להתחדש

אם עשיתם בעבר כתר וכעת הוא התיישן, מכיל פס שחור או אפילו הילה אפורה שמכערים ופוגמים במראה הפה והשיניים, תוכלו לעבור הסרת כתר ישן אצל רופא השיניים ולהחליפו בחרסינה עדכנית. במאמר זה נתייחס לצורך להחליף כתר ותיק בשן ולהמלצות רפואיות הכרוכות בפעולה.

 

כתר שהתיישן: מדוע הדבר מהווה בעיה?

אם בעבר אנשים התחדשו בכתר שתוצאותיו היו אסתטיות ברמה סבירה בלבד, הרי שכיום הטכנולוגיה כבר מאפשרת ליצור כתרים אסתטיים במיוחד, שאינם נבדלים מיתר השיניים ואפילו בגוון ובתצורה כזו שיקשו גם על גורמים מקצועיים לזהות שבכלל קיים לכם כתר.

כיום החומרים המקובלים לכתרים מבוססים על זירקוניה או חרסינה מלאה, שצבעם מאוד דומה לצבע השיניים הטבעי. מכיוון שכתרים מסורתיים מבוססים בעיקר על ציפוי חרסינה או מתכת, עם הזמן הכתר הופך לאפרורי ומופיע בשוליו מעין פס כחול-אפור. בנקודה זו, רבים מהמטופלים מחפשים אחר האפשרות להסיר את הכתר הישן ולהחליפו בחדש – לבן ואסתטי הרבה יותר.

 

מה צריך לדעת לפני הסרת כתר ישן והחלפתו?

אמנם חומרי הגלם המשמשים לכתרים לשיניים נחשבים מעולים, חזקים ואף בעלי מראה קרוב מאוד לזה של השן הטבעית, אך הם עדיין נבדלים אלו מאלו ביחס לרמת האיכות, הדיוק והחוזק שהם מציעים. לראיה, יש רופאי שיניים שמבצעים כתרי זירקוניה במחיר כמעט "שובר שוק", אך מדובר בכתרים באיכות יחסית נמוכה ולכן קיים סיכון מסוים לבצע אותם.

עניין נוסף הוא ההמלצה להלבנת השיניים לפני ביצוע החלפת הכתרים, מה שיוכל לשפר משמעותית את התוצאות במובן האסתטי. השיניים כידוע, מתכהות יחד עם הגיל ולכן קיימים מקרים רבים שבהם נוצר פער בין גוון הכתר עצמו לגוון השיניים. ההלבנה תעניק לקשת השיניים לובן חיוני יותר וגם אחידות גבוהה, כך שהכתר יתמזג עם יתר השיניים בצורה המתאימה.

כמובן שקיימת חשיבות רבה גם לשמירה הטובה על היגיינת הפה ובייחוד החניכיים, בעיקר כאשר קיימים כתרים קדמיים. אם חלילה מתרחשת נסיגת חניכיים, היא עלולה להגיע לכדי חשיפת השורש שנוטה להאפיר עם ביצוע טיפול השורש. במילים אחרות, מטופלים שיש להם כתרים מוכרחים להקפיד על הגעה אחת לחצי שנה לטיפולי שיננית ולדאוג בשוטף לבריאות הפה.

 

אופן החלפת הכתר הישן בחדש

החלפת הכתר מבוצעת בהליך דנטלי פשוט למדי, לעיתים אף ללא צורך בהרדמה. מעבדת המרפאה תכין כתר זמני שמותאם בצבעו ובצורתו ליתר השיניים, מה שמהווה שיפור ביחס לכתר הישן בכל מקרה. לאחר מכן מבצעים סריקה באמצאות סורק אינטראורלי והטכנאי מתכנן ושולח את הכתר הסופי ושולח אותו להדפסה במחרטה (הממוקמת לנוחותכם במרפאת השיניים שלנו), במטרה לייצר את הכתר הקבוע.

תהליך הייצור מתחיל מהבסיס שיותאם למטופל ולאחר מכן ממשיך בהכנת כל הכתר. כאשר הייצור יושלם, הכתר יודבק בפה המטופל ככתר הקבוע. היתרון המובהק ביותר הוא רמת הדיוק של הכתר בהתאמה שלו ללסת ולשאר השיניים. יתרון נוסף שזה קורה במקום זה קיצור משמעותי של זמן ההמתנה.

 

חשיבותו של הכתר בשן לאורך זמן

השן היא מבנה המכיל 3 חלקים עיקריים:

כותרת השן – כותר השן הוא החלק הבולט החוצה מהחניכיים, כך שהוא נראה לעין.

שורש העצם – החלק הסמוי שקיים בתוך עצם הלסת.

צוואר השן – החלק שמחבר בין כותר השן לשורש השן.

הכתר הוא אמצעי שמחליף את כותר השן הטבעי ומסייע לתפקוד פה יעיל יותר. הכתר עוטף את השן מכל צדדיה, מונע ממנה סדקים ושברים ומגן גם מפני מקרים שבהם קיים חשש להתפוררות השן.

כאשר השן עוברת, מכל סיבה שהיא, הרס חמור שלא מאפשר פשוט לשחזר את השן לקדמותה, רופא השיניים ימליץ על ביצוע כתר. בין המקרים המרכזיים הם עששת חמורה שפגמה באופן בלתי הפיך בשן, חולשה קשה עקב חבלה, טיפול שורש קשה, אובדן משמעותי של חומר השן המלווה בסכנת שבירה מהירה ועוד.

 

מעוניינים להחליף כתר ישן?

הסרת כתר ישן במרפאות דנטל מדיקל סנטר תאפשר לכם להתחדש בכתר חדש ואיכותי, שמהווה פתרון תפקודי ואסתטי מתקדם. בנוסף, מרפאותינו מציעות את הטיפול תוך שימוש במעבדת ייצור פרטית ופנימית בתוך הסניף, ללא המתנה מצידכם או פיצול של הטיפולים.

 

מעוניינים בייעוץ והתאמה לציפוי השיניים?

לנו במרפאות דנטל מדיקל סנטר למצוינות דנטלית, חשוב שתקבלו תמורה מלאה לכספכם ושתקבלו בעבור מחיר ציפוי השיניים חיוך אסתטי ובריא, בדיוק כפי שרציתם. אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ עם הרופאים המומחים שלנו, בה תוכלו להתרשם גם מהטכנולוגיה המתקדמת שברשותנו, המעבדה הפרטית, השירות והרמה הגבוהה, שיעניקו לכם תחושת ביטחון גבוהה יותר בידע, המקצועיות והאמצעים העומדים לרשותנו עד לקבלת תוצאה מדהימה.

לתיאום התייעצות במרפאות דנטל מדיקל סנטר בנוגע לציפויי שיניים, אנא חייגו אלינו ונשמח לענות לכם על כל שאלה.

Picture of ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר בר-חן, מומחה לשיקום הפה מטעם משרד הבריאות הישראלי בעל למעלה מ-23 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ניהל מרפאות לשיקום הפה בישראל, גרמניה וסין. בנוסף, ד”ר בר-חן הינו חבר פעיל באיגוד שיקום הפה, מומחה להשתלות מטעם איגוד ההשתלות הגרמני והאירופאי, חבר פעיל בארגון "האסתטיקה של הפנים" האמריקאי (AFEE) ומכהן כיועץ רפואי בכיר במספר מרכזים רפואיים בינלאומיים.

ד”ר בר-חן הינו ממקימי מרפאת המומחים DMC המבצעת טיפולים לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים ברפואת השיניים, הפה והלסת ובמטרה להגיע לתוצאות אליהן המטופלים שואפים.

הסרת כתר ישן - הגיע הזמן להתחדש

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לקביעת תור לייעוץ