ציפויי חרסינה לשיניים – Leminate

כאשר השיניים סובלות מפגמים יחסית קלים או ממראה חיצוני בלתי מחמיא, ניתן ליישם עליהן ציפוי חרסינה לשיניים – חומר חזק בעל צבע טבעי ומראה אסתטי, הנדבק בעוצמה לחומר השן ומעניק לה חיפוי מושלם, במסגרתו נוצרת הגנה מקסימלית לשיניים הטבעיות שתחזיק מעמד בין 15-20 שנים. ציפוי חרסינה לשיניים איכותי בהרבה מטיפול סטנדרטי להלבנת שיניים ואף יעיל במקרים של חספוס או עוקם קל. 

סוגים של ציפויי חרסינה לשיניים – Leminate

את הסוגים הרבים ניתן לחלק לשניים עיקריים:

  • ציפוי למינייט – שימוש בחלקי חרסינה דקיקים (עד 0.5 מ"מ לכל היותר) המאפשרים לחפות את השן ולייפות אותה, ללא צורך בהשחזה כפעולת הכנה מקדימה להדבקה.
  • ציפוי לומינירס – שימוש ברצועות דקיקות עוד יותר (0.2-0.4 מ"מ בלבד), מה שמביא לתוצאה אפילו טבעית יותר מהלמינייט.

יש לציין ששתי השיטות הללו לא מתאימות לטיפול בשן אחת בלבד, אלא לארבע שיניים ועד סט שיניים מלא בפה המטופלים. הציפויים יתאימו גם לשיניים קדמיות הדורשות מראה אסתטי טבעי ומחמיא.

 

>>> לקריאת המדריך המלא לציפוי השן לחצו כאן <<<

 

ציפוי חרסינה לשיניים מחיר

המחירים בתחום הציפויים מורכבים הן מהשיטה המיושמת, כמות השיניים אותן מצפים וגם מאלמנטים כמו מקצועיות הרופא המטפל, ביצוע ההדמיות ולעתים גם המיקום הגיאוגרפי של הקליניקה. בכלליות, טווח המחירים לציפוי חרסינה עומד על 3,000-6,000 ₪.

מחיר זה איננו מתייחס לטיפולי ההכנה הנדרשים בחלק מהמקרים, גם הם ישתקפו בסופו של דבר בעלות הכוללת: הסרת אבנית, טיפולי שורש, טיפולים לעששת, החלפת גשרים וכתרים ועוד.

ציפויי חרסינה לשיניים - Leminate
ציפויי חרסינה לשיניים – Leminate

כל היתרונות והחסרונות בציפויי חרסינה לשיניים

יתרונות השיטה רבים וטובים מאוד, אסתטית ובריאותית כאחד:

  • הציפוי לא מעורר דלקתיות בשיניים או בחניכיים
  • מאפשר לפתור בעיות של צפיפות או רווח בשיניים
  • חזק ביותר – לא נשבר, נסדק או נשחק לאורך השנים
  • אין צורך בתחזוקה מיוחדת, למעט הסרת אבנית םעם בחצי שנה כמומלץ באופן כללי ללא קשר לציפויים
  • ציפוי חרסינה לשיניים לא נוטה לכתמי ניקוטין או קפאין
  • ניתן ליישם את הציפוי בקלות על גשר או כתר
  • ניתן להתאים בצורה טובה מאוד את הצבע, לשמירה על מראה טבעי (בייחוד בציפוי למינייט)

 

לציפויי החרסינה יש מספר חסרונות, או לכל הפחות נתונים שצריך לקחת בחשבון:

  • התוצאות לא הפיכות, כלומר שצריך להרוס לחלוטין את הציפוי כדי להסירו.
  • תתרחש הגדלה מסוימת בעובי השיניים
  • עלות כספית של כמה אלפי שקלים, אליה יש להיערך.

כאן המקום להדגיש – במרפאות דנטל מדיקל סנטר אנו מתחייבים לבצע את הליך ציפוי החרסינה עד לשביעות רצון מלאה של מטופלינו.

 

 ציפוי חרסינה או ציפוי קומפוזיט?

ציפוי קומפוזיט נחשב לחלופה אפשרית לחרסינה, המיושמת על ידי אותו חומר שכולנו מכירים כ"סתימה לבנה". לחומר זה מספר תכונות ייחודיות שעשויות להפוך אותו לרצוי ומתאים יותר למטופלת או המטופל:

  • עלות נמוכה יותר מחרסינה
  • אורך חיים קצר יותר מציפוי החרסינה
  • מתאים ליישום על שן אחת ומעלה (להבדיל מציפוי החרסינה שמתאים מארבע שיניים ומעלה)
  • אפשר לבצע שינויים נקודתיים בציפוי השן מבלי להרוס ולהחליף את הציפוי כולו
  • המראה הסופי מעט מלאכותי יותר מהחרסינה (מבחינת הטעם האסתטי, יש שיעדיפו זאת)
  • נטייה גבוהה יותר לכתמים

 

ציפויי זירקוניה, האם הם עדיפים על ציפויי חרסינה?

ציפוי וכתר זירקוניה מהווים פתרונות יעילים למצבים דנטליים שונים, בהם יש צורך להקנות גם חוזק ואסתטיקה טובים. בדומה לציפוי חרסינה, גם ציפוי הזירקוניה נחשב לעמיד לטווח הרחוק ומתאים יותר למקרים שבהם מבוצע שחזור שיניים, הדורש הגעה לתוצאות של צבע תואם לזה של הגשר הדנטלי מזירקוניה.

יחד עם זאת, מגוון הצבעים לבחירה מצומצם שכן הוא איננו משלב חרסינה בבסיס החומר ומיושם בעובי משמעותי הדורש הכנה והשחזה.

 

בשורה התחתונה:

בתחום האסתטיקה הדנטלית, קיים מגוון רחב של ציפויים לשיניים כאשר הבולט והפופולרי מכולם הינו ציפוי חרסינה לשיניים בעל שורת היתרונות המעולים. אנו בדנטל מדיקל סנטר מזמינים אתכם להתרשם מתוצאות הציפויים שלנו בקליניקה ומתפריט הטיפולים שיעצב לכם חיוך יפהפה.

תהליך הציפוי מחולק לשני שלבים: הראשון יתמקד בסריקה מדויקת של מצב ומבנה השיניים, תוך הצגת אפשרויות הציפוי הפוטנציאליות. בהתאם לנתונים, דרישות המטופל ושיקולים אסתטיים נוספים, יועברו מידות השיניים למעבדה שתייצר את הציפויים. 

כעת, יתבקש הרופא המטפל לבצע שיוף קל לשיניים (לא תמיד) ולמרוח חומר הדבקה ייעודי, עליו יונחו במיומנות רבה פיסות הציפוי הדקיקות.

ציפויי החרסינה הפופולריים מעשירים את החיוך והופכים אותו לאחיד, מושך ויפהפה. הלמינייט מאפשר בחירת גוון מוצלחת ושרידותו מובטחת למשך שנים רבות. המראה הטבעי שלו וגם יכולות הייצור המדויקות של החומר, מעניקים את היכולת לשלוט במראה השיניים הכללי ולטפל בפגמים שונים בנראות.

הציפוי אמנם מגן על השן המקורית, אך הזנחת ההיגיינה עלולה לפגוע בו מהר משחשבתם. יש להישמע לכל הנחיות רופא השיניים בנוגע לצחצוח תדיר ונכון, הימנעות מפעולות מזיקות (שתייה מוגברת של יין אדום, למשל) וביקורים אצל השיננית ורופא השיניים כנדרש. 

עקרונית, הדבר איננו אפשרי. ציפויי החרסינה מתאימים רק למי שנכון ונדרש לצפות לפחות 4 שיניים סמוכות ולרוב את כל קשת השיניים כדי לקבל את האחידות המיוחלת. אם הציפוי נהרס ולו בנקודה קטנטנה, יהיה צורך להסיר את כולו וליישם ציפוי חדש. 

Picture of ד"ר דורון בר חן

ד"ר דורון בר חן

ד"ר בר-חן, מומחה לשיקום הפה מטעם משרד הבריאות הישראלי בעל למעלה מ-23 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ניהל מרפאות לשיקום הפה בישראל, גרמניה וסין. בנוסף, ד”ר בר-חן הינו חבר פעיל באיגוד שיקום הפה, מומחה להשתלות מטעם איגוד ההשתלות הגרמני והאירופאי, חבר פעיל בארגון "האסתטיקה של הפנים" האמריקאי (AFEE) ומכהן כיועץ רפואי בכיר במספר מרכזים רפואיים בינלאומיים.

ד”ר בר-חן הינו ממקימי מרפאת המומחים DMC המבצעת טיפולים לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים ברפואת השיניים, הפה והלסת ובמטרה להגיע לתוצאות אליהן המטופלים שואפים.

ד"ר דורון בר חן
צריכים ייעוץ מקצועי?
5/5
מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

מאמרים מקצועיים מהבלוג שלנו:

חזרה לחלק מסויים במאמר

Dental Medical Center

מרכזי מומחים לרפואת שיניים

לקביעת תור לייעוץ
לוגו דנטל מדיקל סנטר
שיחת ייעוץ - ללא עלות
מלא/י את הפרטים בטופס, ונציגינו יחזרו אליך לשיחת ייעוץ בהקדם.