מחיר ציפויי שיניים – כל הסוגים

אם השיניים שלכם סדוקות, רופפות וכהות, חלל הפה סובל מרקע דלקתי או חיידקי או שמראה השיניים בלתי אחיד והייתם רוצים להקנות להן מראה חינני ומסודר יותר – ציפוי שיניים הוא התשובה בעבורכם. במאמר זה נדון בעלויות הטיפול, מחיר ציפויי שיניים בהתאם לסוג הציפוי המדויק וגם בהבדלים השונים בין סוגי הציפויים הקיימים על יתרונותיהם וחסרונותיהם.

 

חיוך הוליוודי חלומי בהישג היד

ציפוי השיניים משתמש בעלים דקיקים של חרסינה, איכותי ועמיד, אותו מדביקים על גבי השן במטרה להקנות לה מראה אסתטי וגם יכולת תפקודית משופרת. הדבקת הציפוי מתרחשת בהדבקה כימית חזקה מאוד, שהופכת אותו לחלק מהשן. כאשר גם תכונות החומר הייחודיות של הציפוי באות לידי ביטוי, התוצאה המתקבלת תהיה לא רק חיוך הוליוודי צחור ויפה מאוד לעין, אלא גם תביא לשיפור משמעותי באיכות חיי המטופלים.

 

ציפויי שיניים: למי בעצם זה מתאים?

טווח המטופלים להם ציפוי השיניים עשוי להתאים יהיה רחב במיוחד. הציפוי מאפשר לטפל בבעיות ובפגמים זעירים בקלות רבה, כמו השלמת שיניים בעלות קצוות שחוקים או שבורים, יישור לשן מעט עקומה, העלמת כתמים או צבע צהבהב ובלתי מחמיא על גבי השיניים וכמובן פרופורציה וסימטריה מעולה לחיוך. יחד עם כל אלה, הציפוי כמובן מעניק נוחות תפקודית בלעיסה ובדיבור ומגן על השיניים לאורך זמן.

 

יתרונות אפשריים בציפוי השיניים

ציפויים לשיניים מתקבלים בעוביים שונים, על פי סוג הציפוי המדויק, מה שקובע אם יש צורך בהסרת חומר שן כהכנה לפעולת ההדבקה בהתאם. יחד עם זאת, בכל אחד מהציפויים אין צורך בהסרת חומר משמעותית כך שמדובר בטיפול שמרני ובטוח מאוד.

בנוסף, צריך להתייחס גם לגוון והשקיפות של הציפויים הקיימים, שנוצרו מחומרים בהם מעורבת טכנולוגיה שמביאה לכדי מראה דומה מאוד לזה של השן הטבעית, כך שהשיניים לא נראות מאוד מלאכותיות אלא טבעיות ויפות. יתרון נוסף בא לטובתם של המטופלים המתאימים, שכל שנדרש להם הוא לבצע טיפול יחסית פשוט, לא מורכב ובלתי פולשני שיאפשר להם להתחדש בחיוך המושלם.

 

חסרונות פוטנציאליים בציפויי השיניים

כאשר הפגמים על גבי השיניים קשים יותר, למשל עקימות של השיניים אל מחוץ לקשת השיניים. במקרים אלו אחד הפתרונות הקיימים הוא יישור שיניים שקוף לתקופה של 3-6 חודשים שלאחריה ניתן לבצע את הציפוי. או שבר משמעותי בשן, הפתרון יהיה כתר. אך במידה ולא, עדיין  יהיה אפשרי לבצע בצורה כזו או אחרת ציפוי שיניים.

ציפויי השיניים אף עשויים שלא להתאים לאנשים שסובלים משיניים מאוד שחוקות או נעילה קשה, משום שהכוחות שהם מפעילים בלסתותיהם משמעותיים עד כדי ניתוק של הציפוי מהשן. ולכן הפתרון למצבים הללו יהיה בדרך כלל באמצעות שימוש בכתרים מחרסינה.

גם במקרה של הרס מתקדם בשיניים בעקבות עששת או נגעים, או בקרב שיניים שעברו טיפול שורש, לא קיימת הדרך לצפות את השיניים כך שהציפוי ייתמך כראוי ולכן הדרך היחידה כאן תהיה שיקום הפה באמצעות כתרים.

בהקשר הזה חשוב להדגיש שגם טכנולוגיית הכתרים מאפשרת להתחדש בחיוך אסתטי מדהים ומרשים. יתרה מכך – לעתים הגבול או ההבדל בין כתר וציפוי אפילו איננו מוחלט, כך שניתן לשקם חלק מהשיניים עם כתר ואילו חלקם עם ציפוי.

 

מחיר ציפויי שיניים: אז כמה בעצם עולה ציפוי?

מרפאות דנטל מדיקל סנטר מתמחות ודוגלות בציפוי חרסינה וקומפוזיט. כפי שקראתם, הפרמטר המרכזי שמשפיע על המחיר יהיה חומר הציפוי עצמו, כאשר אלמנטים נוספים בקביעת המחיר המדויק יהיו ניסיון ומקצועיותו של הרופא המטפל וכמובן מורכבות המקרה הספציפי.

טווח המחירים נע בין 1800-3000 בהתאם לסוג הציפוי וכמות השיניים שמטופלות. חומרים נוספים בתחום ציפויי השיניים הם למינייט, ולומינרס. הלמינייט שעשוי מחרסינה ופורצלן, נחשב לנפוץ מכולם. זהו ציפוי חזק ועמיד שתהליך הייצור שלו משמר בו גם גמישות מסוימת – דבר המאפשר ליצור שינוי בצבע השן, צורתה וגודלה, כמו גם לסגור רווחים ולהחליק סדקים בשיניים.

חומר הלומינרס שנחשב חדשני יותר מהלמינייט, עשוי גם הוא מחרסינה אך דקיקה יותר ולכן לא תוכל לשנות גודל או עובי של שן. הציפוי אכן מספק מראה טבעי ואסתטי מאוד, אך כאשר ישנם רווחים או סדקים משמעותיים, יהיה צורך בציפוי יותר עבה.

קומפוזיט הוא חומר מרוכב, שבו קיימים מספר חומרים אלסטיים בהם חל שימוש נרחב בתחום הדנטלי, בין היתר בטיפולי סתימת שיניים וטיפולי שורש. התוצאה אסתטית מאוד ומדמה את מראה השיניים הטבעי והיפה. לנוחיותכם, ריכזנו את כל מחירי הציפויים בטבלה, יחד עם מספר פרטים נוספים שכדאי לדעת לשם ההשוואה:

סוג הציפוי מחיר הציפוי טווח העמידות יתרון מרכזי חיסרון בולט
ציפוי למינייט חרסינה ופורצלן (E-MAX) 2,900-3,500 ₪ עמיד ל-10-15 שנים אסתטיקה מעולה ועמידות חזקה מאוד לשברים לא ניתן ליישום על שן בודדת בלבד ומאלץ לפרק את כל הציפוי אם נדרשת החלפתו באחת השיניים.
ציפוי לומינרס חרסינה 2,000-4,000 ₪ עמיד ל-20 שנים אין צורך בהשחזת השן לפני הדבקת הציפוי דקיקות הציפוי עשויה לחשוף את גוון השן שמתחת ולכן לא יתאים למצב של כתמים והצהבה חזקה
ציפוי קומפוזיט 1,800-2,200 ₪ עמיד ל-4-8 שנים הליך טיפול קצר במיוחד, עם אפשרות לטיפול נקודתי. עשוי לספוג כתמים ככל שחולף הזמן. לעתים אף יהיה צורך בתחזוקה תקופתית כמו ליטוש או חידוש של הציפוי.

 

המלצות למטופלים לפני ציפוי השיניים

עקרונית, אין המלצות מיוחדות שצריך ליישם טרם ביצוע הציפוי, אך ההמלצה של רופאי השיניים בעיקרה תהיה הימנעות ממזון כשעתיים לפני הטיפול, לצד שמירה על פה נקי לטובת הטיפול.

הדגש המרכזי לביצוע ציפוי השיניים מלכתחילה הוא העובדה שהשיניים בריאות לחלוטין, כלומר שאינן סובלות מעששת או מכל בעיה בחניכיים. לכן יידרש בדרך כלל טיפול מקדים במרפאה שיאבחן את תקינות השיניים ואת בריאות הפה הכללית, בו רופא השיניים יוכל גם להתאים את סוג הציפוי האידיאלי, כך שהמטופל יוכל לשקול את עלות הציפוי שהוצע לו ואת התועלות המדויקות ממנו.

 

אופן הטיפול בו מיושם ציפוי השיניים

  • שלב ראשון: הדמיה
  • שלב שני: ציפוי זמני
  • שלב שלישי: ציפוי קבוע

ציפוי השיניים מיושם בטיפול מהיר למדי, ללא צורך בהרדמה מקומית. בשלב הראשון שיני המטופל יותאמו מעט, במטרה להסיר חלק מחומר השן כדי למטב את קליטת והדבקת הציפוי. ההתאמה מרחיבה את שטח הפנים ולכן מסייעת לאיכות ההדבקה ועוצמתה. ציפויי הלמינייט מחייבים התאמה, בעוד שניתן להימנע ממנה בשיטות אחרות. יחד עם זאת, לא מדובר בפעולה מסובכת או מכאיבה ולכן הדבר לא יהווה שיקול בבחירת סוג הציפוי.

בסיום ההתאמה מורח רופא השיניים חומר מיוחד ולאחר מכן יערוך צילומי הדמיה. צילומים אלו יועברו מיידית למעבדה שלנו ועבודת יצירת הציפויים תחל מיד. את התהליך מיישמים בהדרגה, על ידי הדבקה עדינה ובמיומנות רבה של העלים הדקיקים על גבי השיניים. לעתים יהיה צורך במריחת חומצה מיוחדת שתסייע לתהליך ההדבקה.

 

מעוניינים בייעוץ והתאמה לציפוי השיניים?

לנו במרפאות דנטל מדיקל סנטר למצוינות דנטלית, חשוב שתקבלו תמורה מלאה לכספכם ושתקבלו בעבור מחיר ציפוי השיניים חיוך אסתטי ובריא, בדיוק כפי שרציתם. אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ עם הרופאים המומחים שלנו, בה תוכלו להתרשם גם מהטכנולוגיה המתקדמת שברשותנו, המעבדה הפרטית, השירות והרמה הגבוהה, שיעניקו לכם תחושת ביטחון גבוהה יותר בידע, המקצועיות והאמצעים העומדים לרשותנו עד לקבלת תוצאה מדהימה.

לתיאום התייעצות במרפאות דנטל מדיקל סנטר בנוגע לציפויי שיניים, אנא חייגו אלינו ונשמח לענות לכם על כל שאלה.

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר בר-חן, מומחה לשיקום הפה מטעם משרד הבריאות הישראלי בעל למעלה מ-23 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ניהל מרפאות לשיקום הפה בישראל, גרמניה וסין. בנוסף, ד”ר בר-חן הינו חבר פעיל באיגוד שיקום הפה, מומחה להשתלות מטעם איגוד ההשתלות הגרמני והאירופאי, חבר פעיל בארגון "האסתטיקה של הפנים" האמריקאי (AFEE) ומכהן כיועץ רפואי בכיר במספר מרכזים רפואיים בינלאומיים.

ד”ר בר-חן הינו ממקימי מרפאת המומחים DMC המבצעת טיפולים לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים ברפואת השיניים, הפה והלסת ובמטרה להגיע לתוצאות אליהן המטופלים שואפים.

מחיר ציפויי שיניים - כל הסוגים

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לקביעת תור לייעוץ