ציפוי שיניים זירקוניה

כדי לשנות לטובה את גוון השיניים, לסגור רווחים, לרווח שיניים צפופות ואף להשלים ולעצב את תצורת השן, ניתן כיום ליישם ציפוי שיניים זירקוניה. למי מתאים הציפוי ואילו מצבים ניתן לפתור בעזרתו?

חיוך מושלם בטיפול אחד בלבד

בשנים האחרונות כולם מדברים על הכמיהה ל"חיוך הוליוודי" – מין שם כולל לחיוך יפה, מסודר, בריא וצחור שמשקף אסתטיקה וניקיון ברמה גבוהה. אך מה עושה מי ששיניו סדוקות, פגומות, מוכתמות או אפילו מעט עקומות? ובכן, ציפוי שיניים זירקוניה עשוי לספק לכם מענה מתאים.

זירקוניום מהווה את אחד החומרים החזקים ביותר בטבע, שעמידותו נחשבת לגבוהה במיוחד מפני סדקים ושברים. חומר זה נחשב כיום לאחד מציפויי ההגנה האפקטיביים ביותר בתחום הדנטלי, שכן הוא משמש כיום לציפוי שיניים בכל רחבי העולם ובמקרים שבהם נדרשת תוצאה טובה יותר לעומת הלבנת שיניים שלא הניבה תוצאה מספקת, או כאשר מונח כתר זירקוניה תואם על גבי שן חסרה.

להבדיל מציפויי החרסינה והקומפוזיט, ציפוי שיניים זירקוניה נחשב יחסית לעבה יותר, יקר יותר ואף מחייב בשיוף השן כפעולת הכנה להדבקה.

 

למי מתאים ציפוי שיניים?

באופן כללי, עולם הציפויים הדנטליים נחשב למגוון ומשובח מאוד, המציע מענה איכותי למגוון מצבים:

  • מצב שבו הדנטין שינה את צבעו כך שהלבנת שיניים לא תואיל
  • שיניים סדוקות או שבורות ללא עקירה והשתלה
  • סגירת רווחים קלים בין שיניים סמוכות (דיאסטמה)
  • שינוי בצורת השיניים בעקבות שחיקה ממושכת
  • שיניים בעלות עקמומיות קלה

 

נציין שכאשר מלבד לנסיבות הללו קיימים גם תרחישים אחרים שמצריכים טיפולי שיניים, פה ולסת (למשל עששת או דלקת חניכיים), יש לבצע אותם תחילה ורק לאחר שהבעיה נפתרת להתמקד בציפוי השיניים.

ציפוי שיניים זירקוניה
ציפוי שיניים זירקוניה

ציפוי שיניים זירקוניה: כל היתרונות החשובים

כציפוי שמספק מענה דנטלי למצבים מעט מורכבים יותר מאלו שמטפלים בהם ציפויי החרסינה, ניתן למנות מספר יתרונות בזירקוניה, הכוללים גימור מוצלח והבאת המטופלים לתוצאה אסתטית משביעה רצון:

  • גווני ציפוי לבנים עד בוהקים – מה שעשוי להיתפס כמלאכותי ו"עשוי" בקרב חלק מהאנשים, אם כי יש שמעדיפים לובן ובוהק בולטים מאוד ובייחוד מי ששיניהם כהות ומוכתמות, שההלבנות לא הניבו להם תוצאה טובה, או שעברו טיפולי שורש ושיניהם התכהו.
  • תיקון שיניים שנשברו באופן חלקי
  • הארכת כותרת או הרחבת מתאר של שיניים שחוקות, קטנות וצרות, כולל שיניים קדמיות
  • סגירת רווחים בשיניים בטיפול אחד בלבד (רווחים קלים בלבד)
  • שיפור מראה השיניים לאחר מחלות כמו נסיגת חניכיים או שחיקה (בעיקר עקב נעילת לסתות בשינה או כסיסה)

איך מתבצע ציפוי שיניים זירקוניה?

טיפולים שבהם מבצעים ציפויי שיניים נחשבים למקצועיים, מוצלחים וכמובן – מהירים ויעילים, לעתים קרובות גם ללא צורך בהרדמה מקומית.

בשלב הראשון תיערך התאמה מצד הרופא לסוג הציפוי המדויק של המטופל, כמובן בהתאם לנסיבותיו, מטרותיו והרקע הדנטלי האישי שלו. הטיפול יתחיל בהשחזת השיניים שעליהן מיושם הציפוי וזאת במטרה להכין אותן להדבקה שתיושם אחר כך. ההשחזה חושפת את שטח הפנים של השן ותורמת לחוזק ההדבקה.

ההשחזה מבוצעת בהיקפים שונים ותוך בחירה בחומר ההדבקה המתאים ביותר, כך שאם יש צורך בהשחזה עמוקה, לרוב הדבר יתרחש בהרדמה מקומית. אם ההשחזה קלה בלבד, אין בכך צורך כלל.

בסיום ההשחזה מורח רופא השיניים חומר מיוחד שיש להמתין להתקשותו. כעת יבוצעו למטופל צילומי הדמיה המועברים מיידית למעבדה, בה מתחילים לייצר את הציפויים בהתאמה מדויקת לשיניים.

ציפוי השיניים שמתרחש בפועל, נעשה בהדרגה, כך שרצועות החומר הדקיקות יודבקו על גבי השיניים בעדינות לטובת המראה הסופי. לעתים תימרח במהלך ההדבקה גם חומצה דנטלית מיוחדת, שתתמוך בהדבקה ובתוצאה המתקבלת.

חומר הזירקוניה שמקורו באחד המינרלים הקשים ביותר בטבע, הזירקון, מבוסס על תרכובת כימית של צורן ו- Zirconium dioxide ZrO2 ושפותחה במיוחד למטרות דנטליות כמו כתרים וציפויים. 

ציפויים אלה מביאים ללובן מושלם, יש שיאמרו שאפילו מושלם מידי, מה שצריך לבוא כשיקול אסתטי לבחירה בציפוי זה, לצד שיקולים בנוגע לחוזקו בהשוואה לסוגים אחרים של ציפויים. יחד עם זאת, רמת האיטום הטובה מתגברת על כתמים וכהויות משמעותיים, בייחוד אם בוצעה בעבר הלבנה שלא צלחה או טיפול שורש. זירקוניה תוכל גם לתקן שבירה חלקית בשן, להאריך כותרת ומתאר לשיניים צרות, קטנות ושחוקות, לסגור רווחים ולתת מענה יעיל במיוחד לשיניים הקדמיות. 

בין 2,500-3,000 ₪ לשן, בדומה ליתר הציפויים האיכותיים. 

ציפויי החרסינה נחשבים לפופולריים ביותר ומתקבלים במספר סוגים וביניהם פורצלן, למינייט ולומינירס. אפשרות נוספת תהיה לבחור בציפויי קומפוזיט. 

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר בר-חן, מומחה לשיקום הפה מטעם משרד הבריאות הישראלי בעל למעלה מ-23 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ניהל מרפאות לשיקום הפה בישראל, גרמניה וסין. בנוסף, ד”ר בר-חן הינו חבר פעיל באיגוד שיקום הפה, מומחה להשתלות מטעם איגוד ההשתלות הגרמני והאירופאי, חבר פעיל בארגון "האסתטיקה של הפנים" האמריקאי (AFEE) ומכהן כיועץ רפואי בכיר במספר מרכזים רפואיים בינלאומיים.

ד”ר בר-חן הינו ממקימי מרפאת המומחים DMC המבצעת טיפולים לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים ברפואת השיניים, הפה והלסת ובמטרה להגיע לתוצאות אליהן המטופלים שואפים.

ציפוי שיניים זירקוניה דנטל מדיקל סנטר

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לקביעת תור לייעוץ