הכל על השתלות שיניים ביום אחד

תוכן עניינים

השתלות שיניים ביום אחד נחשבות לטיפול איכותי, יעיל ומתקדם, במסגרתו המטופלים מגיעים בבוקר למרפאה ויוצאים ממנה תוך כמה שעות עם פה משוקם ושתלים אסתטיים מוצלחים. עד כמה הטיפול יעיל ומהם יתרונותיו? מתי ניתן לבצע השתלה ביום אחד ומתי גם לא? לפניכם כל המידע שחשוב להכיר בנושא:

השתלת שיניים ביום אחד: השיטה ששיגעה את העולם

האם גם לך יצא לשמוע על השיטה שבעזרתה אפשר לשפר את מצב הפה ביום אחד? מדובר על טכנולוגיה מתקדמת, המאפשרת לבצע את מרבית ההשתלה במסגרת ביקור אחד בלבד במרפאת השיניים. השיטה חוסכת זמן רב למטופלים ומעניקה להם מראה אסתטי תוך זמן קצר מאוד, כאשר התקנת הכתרים הזמניים מתבצעת כבר באותו היום. אם ברצונך לדעת יותר על השתלות שיניים מהירות, מה היא כוללת, במה זה כרוך, למי בדיוק היא מתאימה ולמי לא? אם חיפשת על השתלות שיניים ביום אחד בנתניה, המאמר הבא הוא בדיוק בשבילך.

השתלות שיניים – פתרון יעיל ואמין לאובדן שיניים

השתלות השיניים הפכו לאחת האפשרויות המובילות והמוצלחות ביותר לטיפול באובדן שיניים שנגרם ממגוון סיבות רפואיות. שתל דנטלי הוא מבנה טיטניום המורכב במקום השן החסרה ומשמש בסיס איתן ויציב להתקנת כתר או גשר. שיעורי ההצלחה של השתלות השיניים גבוהים ביותר ועומדים על כ-95% בממוצע. השתלים מעניקים מראה טבעי ואסתטי לחיוך ומאפשרים תפקוד תקין בעת לעיסה ודיבור. ניתן לבצע השתלות שיניים כמעט בכל גיל, והן מהוות פתרון אמין וכזה שנשאר לאורך זמן.

תהליך השתלת השיניים הקלאסי

השיטה המקובלת להשתלת שיניים כוללת מספר שלבים. ראשית, השתלים מוחדרים לעצם הלסת ונותרים במקומם בין 2 ל-4 חודשים על מנת לאפשר ריפוי והיקלטות מוצלחת. בהמשך, יוצרים פתח קטן בחניכיים מעל השתל עליו מרכיבים כיפת טיטניום זמנית להגנה, וכעבור שבוע ימים בערך מותקנים הכתרים הקבועים. תהליך זה אמנם אורך זמן רב יותר, אך מבטיח יציבות לטווח ארוך של ההשתלה וריפוי מלא של הרקמות התומכות.

שיטת השתלת שיניים מהירה

שיטת השתלת שיניים ביום אחד, היא טכנולוגיה חדשנית המאפשרת ביצוע מהיר ויעיל של ההשתלה. במהלך יום אחד מתבצעות העקירות, הכנת חלל השתל והחדרת השתל הטיטניום, זאת בנוסף להתקנה מיידית של גשר או כתר זמניים. הכתרים הקבועים מורכבים כעבור מספר חודשים. על מנת לוודא התאמה לשיטה, המטופל עובר צילומי סיטי (CT) אשר מועברים לרופא מומחה שבודק את מידת ההתאמה שלו לטיפול. שיטה זו מצמצמת משמעותית את משך הטיפול ומעניקה תוצאות אסתטיות מהירות.

מהם היתרונות והחסרונות של השתלות שיניים ביום אחד?

השתלות אלו מציעות מספר יתרונות בולטים למטופלים: ראשית, הן חוסכות זמן רב ומאפשרות קבלת פתרון זמני תוך שעות ספורות בלבד, לעומת המתנה של חודשים בשיטה המסורתית. שנית, התקנת הכתרים או הגשרים הזמניים באותו היום שומרת על מראה אסתטי של הפה ומאפשרת חזרה מהירה לשגרה. והיתרון הכי גדול – זה מהיר וקל, הטיפול מתבצע בביקור אחד וחוסך אי נוחות וזמן יקר של המטופל.

לגבי החסרונות – נרחיב בעוד 2 פסקאות בדיוק.

מיהו קהל היעד המתאים לטיפול השתלת שיניים ביום אחד ?

המועמדים האידאליים עבור שיטת שיניים ביום אחד הם מטופלים בעלי מסת עצם הולמת בלסתות, ללא בעיות רפואיות העלולות לסכן את הצלחת הטיפול. השיטה אינה מתאימה למי שסובל מחסר עצם ניכר, מחלות חניכיים פעילות, סכרת לא מאוזנת או בעיות שינה קשות כדוגמת חריקת שיניים. כמו כן, הסיכויים של הטיפול להצליח על מטופלים המוגדרים בתור מעשנים כבדים הוא נמוך יותר משמעותית ולכן לא מומלץ להם לעבור טיפול בשיטה זו.

השתלה ביום אחד: פעולה מומלצת או מהלך פזיז ומסוכן?

אם חלל הפה תקין ברמה הבריאותית ולא קיימות בעיות מלבד חוסר נוכחי בשיניים, ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד. השתלה זו מתבצעת במהלך כמה שעות טיפול ממוקדות ודורשת החלמה של מספר ימים נוספים, אחריהם ניתן לראות תוצאות יפות וקבועות וליהנות מפה מלא שיניים בריאות ואסתטיות.

האם השתלות שיניים ביום אחד מסתמנות כמהלך כדאי? בראש ובראשונה, חשוב לציין שמדובר בהליך שהפך לפופולרי רק בשנים האחרונות והודות לשיפורים טכנולוגיים וקדמה רפואית טובה המאפשרת זאת.

בעולם שכולו מידי ושבו התוצאות המתבקשות נוצרות "כאן ועכשיו", קל להבין מדוע רבים מעוניינים בהשלמת השיניים החסרות או אפילו בהחלפה של כל סט השיניים הקיימות בפעולה חד פעמית, קצרה ויעילה. יחד עם זאת, לא כל מטופל יוכל לעבור השתלה ביום אחד והדבר כרוך בנסיבותיו הרפואיות ומצב השיניים והחניכיים הקיים. תהליך של השתלה ביום אחד הוא חלק מתהליך כולל של שיקום הפה ומבוצע ע"י מומחה לשיקום הפה.

בדיקות התאמה מקיפות

אדם שמעוניין לבדוק את האפשרות להשתלה ביום אחד, יצטרך לעבור דיאגנוזה מקיפה לחלל הפה ע"י מומחה לשיקום הפה. את בדיקות ההתאמה נבצע על ידי צילום CT של חלל הפה, רנטגן וסריקה ממוחשבת ללסתות. התוצאות מבדיקות אלו, יסייעו לרופא השיניים ללמוד את המצב הקיים ולהחליט על אפשרויות הטיפול הקיימות, לרבות מיקום השתלים והתותבים.

שיקום הפה ביום אחד? לא לכל אחד
שיקום הפה ביום אחד? לא לכל אחד

בסיום הבדיקות, יקיים המטופל פגישת התייעצות עם הרופא, מומחה לשיקום הפה, שבה יוחלט על סוג הטיפול בהתאם למחירו, השלכותיו ותוצאותיו.

בנוסף, במרפאות דנטל מדיקל סנטר למצוינות דנטלית, נבצע הדמיה וירטואלית שבה נציג למטופלים את השתלים, מה שיסייע להבנה טובה יותר של אפשרויות הטיפול ומהן הפעולות המקדימות שיש לבצע על מנת להגיע לאותה התוצאה.

עקירת שיניים במסגרת ההשתלה

השתלות שיניים ביום אחד מבוצעות מיד לאחר עקירה. שיניים שנעקרו, מותירות אחריהן "כיסים" שבהם ניתן להשתיל עצם (במיוחד במקרה של חוסר בעצם) המהווה את בסיס השן. כתגובת הפה לפעולת העקירה, העצם הקיימת מצטמצמת ועלולה להקשות על קליטת השן החדשה כך שגם השיניים הסמוכות לה ייפגעו.

בלעדי השתלת העצם, ייווצר בסופו של דבר עיוות במראה הפה, שיוצר מראה לא מחמיא. השתלת העצם בתוך כיס העקירה שומרת על מבנה הלסת המקורי, כך שתימנע הפגיעה האסתטית בפני המטופלים. כיום שיטות בניית העצם נחשבות למוצלחות מאוד, גם כאשר מבוצעת בניית העצם ללא השתלה ביום אחד, אלא בתהליך השתלת שיניים ממושך יותר.

השתלות שיניים ביום אחד על ידי טכניקת "ההעמסה המיידית"

בהשתלות שיניים המבוצעות תוך יום אחד בלבד, נהוג להבדיל בין צורך בהשתלת שיניים בלסת התחתונה, לעומת השתלה בלסת העליונה משום שלכל אחת מהן זמן החלמה שונה.

בטכניקת ההעמסה המיידית שבה השתלת השיניים באותו יום כוללת גם הרכבת כתר זמני, יש צורך בהשתלת עצם חזקה וצפופה ובשתל דנטלי ארוך ויציב מאוד. כמו כן, הכתר הזמני של השתל יחזיק רק בהעדר הפעלת כוחות, כך שהמטופל נדרש לאכול מאכלים רכים בלבד בשלושת החודשים הבאים.

אפשרות זו תבוא בחשבון רק כאשר קיים צורך אסתטי דחוף בשיניים הקדמיות בלבד, שבהן ניתן להימנע מהפעלת כוחות חזקים.

השתלות המבוססות על עיקרון העמסה מידית מתרחשות בדרך כלל ביום אחד ובייחוד בשיטת ההשתלות הדנטליות המכונה ALL IN 4. שיטה זו מתייחסת לשיקום מלא של הלסת, כך שביום ההשתלה יותקן גשר זמני על השתלים דרך 4 עוגנים בפה והוא יוחלף בגשר קבוע לאחר כחצי שנה.

מתי לא מתאפשר לעבור השתלת שיניים ביום אחד?

העמסה מיידית, דהיינו השתלה ביום אחד איננה מתאימה לכולם. היא לא תוכל להתבצע כלפי מטופלים שסובלים מאיכות עצם ירודה ומכמות עצם דלילה, רכה וחלשה. מטופלים אלו יצטרכו לבצע תחילה השתלת עצם ורק כאשר יתברר שהיא צמחה בכמות מספקת ופיתחה את החוזק המתאים, ניתן יהיה לבצע עליה את השתלת השיניים.

גם מעשנים, חולים בסוכרת או אוסטאופורוזיס שהריפוי שלהם מעוכב יותר, לא יוכלו לבצע השתלות ביום אחד משום שקליטת השתלים במקרה כזה עלולה שלא להצליח.

עיכוב נוסף עשוי להתרחש כאשר המרווח הקיים בין שיא הרכס לרצפת הסינוס (האזור שבו יש לבצע את השתלת השן) איננו גדול. במקרה כזה יבוצע ניתוח הרמת סינוס כתנאי מקדים להשתלה ובו משתילים עצם שתייצר גובה מספק. הרמת הסינוס דוחה את מועד ההשתלה בכחצי שנה.

אין כל ספק שהשאיפה לסיים את שלב הטיפולים מהר ככל האפשר ולהימנע מפעולות כירורגיות ממושכות גדולה מאוד, אך כאשר רופא השיניים קובע כי ההשתלה עלולה להיכשל אם תבוצע ביום אחד, יהיה צורך לעבור אותה על פני תקופה. אם מדובר במטופלים שסובלים מפה הרוס וחוסר בשיניים כתוצאה מחרדה דנטלית, נוכל לבצע עבורם את הטיפולים בהרדמה מלאה.

סוגי שתלים נפוצים בהשתלות שיניים ביום אחד

  1. שתלים סטנדרטיים – שתלים אלה עשויים בדרך כלל מטיטניום ונראים כמו מוטות מתכת קטנים. הם זהים במראה ובתכונות שלהם, גם אם מדובר ביצרנים שונים ממדינות כמו ישראל, ארה"ב, גרמניה ושוויץ.
  2. שתלים מותאמים אישית – שתלים אלה מיועדים לקבוצות סיכון כמו מעשנים, חולי סוכרת ולוקים בדלדול עצם. הם מצופים בחומר מיוחד המעודד יצירת עצם נוספת.
  3. שתלי זיגומה – שתלים ארוכים במיוחד המחוברים לעצם הלחי במקום ללסת. שתלים מן הסוג הזה מתאימים לשימוש אך ורק בלסת העליונה.
  4. שתלים בזאליים חובקים – שתלים המיועדים למקרים של מחסור חמור בעצם.
  5.  שתלים בזאליים חודריםשתלים בזאליים חודרים הם שתלים דקים במיוחד, שאינם נפוצים בקרב      רופאי שיניים בישראל בשל הבעייתיות שלהם בטווח הארוך. עם זאת, הם זולים ומהירים להתקנה, ולכן נפוצים יותר בקרב קבוצות אוכלוסייה מסוימות. בטווח הקצר הם נתפסים כפתרון טוב, אך על פי רוב מתגלות בעיות רבות עמם בטווח הארוך. מומלץ לבדוק היטב את הנושא ולהתייעץ עם רופא שיניים מומחה לפני הסכמה להתקנת שתלים מסוג זה.     

קיימים סוגי שתלים שונים המיועדים למצבים שונים של העצם וצורכי המטופל. בחירה בשתל מתאים היא חיונית להצלחת ההשתלה ושמירה על בריאות הפה בטווח הארוך.

שלוש השיטות העיקריות להשתלות שיניים מהירות

להלן 3 השיטות העיקריות שבהן נעשה שימוש כיום בישראל לצורך השתלות שיניים בשיטה החדשה:

  1. שיטת הגשר המודבק – שיטה ותיקה שקיימת משנות ה-80. שיטה זו כוללת הדבקת גשר על גבי מבנים שמוברגים לשתלים. השיטה יעילה כאשר יש מספיק עצם לתמיכה.
  2. שיטת הברגה ישירה – שיטה שבה הגשר מתברג ישירות לשתלים ללא חלקי ביניים, מתאימה כאשר השתלים ממוקמים במקביל זה לזה. אם השתלים נמצאים בזוויות שונות נדרש שימוש ב"מתאמי זווית".
  3. שיטת השתלים המוטים – כאשר אין מספיק עצם, השתלים מוטים בזוויות שונות כדי לנצל את מירב העצם הזמינה. הגשר מתברג מעל 4 או 6 שתלים מוטים בשיטות המכונות אול און 4 או אול און 6.

ההחלטה באיזו שיטה לבחור תלויה במספר גורמים: מצב העצם, מיומנות הרופא ויכולתו הכלכלית של המטופל. המטרה המשותפת לכולן היא השלמת הטיפול במהירות ויעילות תוך שמירה על בריאות הפה לטווח ארוך. יש גם שיטות נוספות כמו השתלות שיניים ממוחשבות, שהן אמנם יקרות יותר אך מתקדמות מאוד ובעלות יתרונות רבים למטופל.

יתרונות ההשתלה ביום אחד

  • עליית מדרגה "מיידית" באיכות החיים – המטופל עובר יום אחד של תהליך שיקום הפה ועוד מספר ימי התאוששות כדי להשיג את התוצאה המיוחלת ונהנה לאחר מכן מתפקוד מלא ללא קושי.
  • שימור עצם הלסת – השתלת שיניים שמבוצעת מיד אחרי העקירה מונעת את ספיגת העצם.
  • כמות ניתוחים מינימלית – מתייתר הצורך במספר עקירות, השתלות, חשיפות שתלים ועוד, כך שהשתלת השיניים חוסכת זמן, כאבים, מתח ומצמצמת את הסיכון לזיהומים.
  • צוות רפואי מלא – השתלות ביום אחד כרוכות בנוכחות של טכנאי שיניים צמוד שייקח מידות לגשר הזמני ויבצע אותו על המקום במעבדה הפרטית שבתוך המרפאה וכן באנשי צוות נוספים כמו הרופא המנתח והמשקם, סייעת, רופא מרדים ואחות.

השתלות שיניים ביום אחד בשיטת ALL ON 4

שיטת ALL ON 4 מיועדת לשיקום כל חלל הפה והלסת תוך יום אחד. הטכניקה מתבססת על 4 שתלים בלבד: שניים קדמיים, חזקים וארוכים בקדמת הלסת – אזור שבו בדרך כלל לא קיים מחסור בעצם. ושני שתלים אחוריים, חזקים וארוכים בקדמת הסינוס של הלסת העליונה, או במוצא העצב של הלסת התחתונה. שתלים אלו הם שתלים אלכסוניים.

אם מצב הלסת דורש זאת, ניתן יהיה להשתמש בשתל חמישי או שישי (שיטה המכונה 'אול און 5' או 'אול און 6').

הטיפול מתקיים בהרדמה מלאה ומתבסס על התאמה לשיטה זו בהתאם לתוצאות ה-CT שנלקחו בעת הבדיקות המקדימות. במסגרת הטיפול עוקרים את השיניים הנדרשות ומבצעים במקומן את השתלים. בו במקום לוקחים מידה לגשר זמני המותקן בפה המטופל בסיום ההליך. הגשר נוח ואסתטי, כך שאין סיבה לחשוש מנוכחותו והוא יאפשר למטופל לצאת מהמרפאה בסיום יום הטיפול כשפיו משוקם לגמרי. לאחר חצי שנה יוחלף הגשר הזמני שהותקן לו בגשר קבוע.

2 היתרונות העיקריים של שיטה זו הם:

  • השתלים נשארים יציבים בעצם ובכך מספקים תמיכה מקסימלית לשיניי המטופל.
  • כמות הטיפולים הנדרשת להגדלת כמות העצם ( במידה ויש צורך ) היא קטנה יותר, באופן הזה המטופל חוסך לעצמו כסף וזמן יקר.

מגבלת שיטת ALL ON 4

  1. חוסר עמידות הגשר – הגשרים הזמניים בשיטה זו עשויים לרוב מחומר פלסטי זול יחסית שנוטה להישחק ולהישבר עם הזמן. לאחר מספר חודשים מומלץ מאוד להחליף אותם בגשר קבוע ועמיד יותר העשוי מחומר קרמי כמו חרסינה, שיאפשר את המשך תפקוד השיניים לאורך שנים.
  2. תלות בהצלחת השתלים – מכיוון שכל הגשר מוצב על 4 שתלים בלבד, אם אחד מהם נכשל מסיבה כלשהי, כל התהליך עלול להיכשל. מצב כזה מחייב ביצוע השתלה חוזרת של השתל שנכשל או הסרה של כל ההשתלה וחזרה לטיפול באמצעות תותבות נשלפות.
  3. כיסוי חלקי של הפה – 4 השתלים מאפשרים חיבור של 10-12 שיניים לכל היותר, כלומר רק את השיניים הקדמיות והטוחנות. שאר השיניים האחוריות נותרות חסרות. לרוב המטופלים זה מספיק, אך חשוב לדעת כי הטיפול אינו מעניק שיקום מלא של כל השיניים.

 השתלות שיניים ממוחשבות – דיוק מקסימלי

לעיתים אנו מבצעים השתלות שיניים תוך שימוש בטכנולוגיה ממוחשבת המאפשרת דיוק רב יותר. תחילה מתבצעת סריקה תלת-מימדית ממוחשבת של עצמות הפה על מנת לתכנן באופן מדויק את מיקום השתלים. לאחר מכן מיוצר סד הדרכה המכוון את הרופא בביצוע ההשתלה עצמה לנקודות שסומנו בתכנון המוקדם. שיטה זו מאפשרת החדרה מדויקת של השתלים דרך חריצים זעירים בלבד, ללא צורך בחתכים או תפרים. הדיוק הרב מונע פגיעה במבנים רגישים בפה כמו עצבים וכלי דם. עם זאת, מכיוון שהיא יקרה ומורכבת יותר, אנו משתמשים בה רק במקרים מורכבים הדורשים זהירות רבה. 

השתלות שיניים ביום אחד – הפתרון המהיר והיעיל לחיוך בריא ומושלם

אתם מעוניינים לשקם את החיוך שלכם בצורה יסודית אך מהירה? השתלות שיניים ביום אחד הן הפתרון! במרפאת המומחים של ד"ר דורון בר חן, בעל ניסיון של 25 שנה בתחום, אנו מבצעים השתלות שיניים מתקדמות בטכנולוגיה חדישה תוך כדי מתן ליווי אישי לכל מטופל.

אם התעניינת בשיפור המראה והבריאות של החיוך שלך בזמן שיא, ניתן לפנות אלינו ונשמח לסייע 07-47746078

מרפאות המומחים שלנו לרשותכם

השתלות שיניים ביום אחד נחשבות כיום לטיפול משנה חיים, שיוצר מהפך אסתטי ותפקודי למטופלים וללא צורך בסדרת טיפולים מורכבת הכוללת עקירות, המתנה, כאבים וסבל. במרפאות DMC תוכלו לעבור השתלות שיניים ביום אחד באמצעות מכשור מתקדם וסטנדרטים רפואיים מקצועיים ולשקם את הפה באופן מלא ומהיר, מבלי לחוש דבר. פנו אלינו לתיאום פגישת התייעצות.

אם חסרה שן אחת לפחות בפיך, התשובה היא כן. השתל הדנטלי מספק כיום מענה איכותי וייתכן שגם מהיר במיוחד למצב של חוסר שיניים, תלוי במצבו הבריאותי של חלל הפה ובהערכת גבה העצם בכמות מספקת. השתלה ביום אחד חוסכת בזמן, כסף ותקופת החלמה. 

שיטה זו מבוססת על 4 שתלים: שניים בקדמת הלסת ושניים בקדמת הסינוס בלסת העליונה או במוצא העצב בלסת התחתונה. בין השתלים מחברים גשר דנטלי שמשלים את מראה השיניים החסרות. אם צריך, ניתן להשתמש גם בשתל חמישי ושישי, במה שמכונה all on 5 או all on 6. 

לא. מה שמבוצע בטיפול הוא החדרת השתלים עצמם ועליהם מבנה כתר זמני, כך שהתוצאה כבר תיראה לעין ותמנע את הפגיעה האסתטית והתפקודית מאובדן השיניים. לאחר 3-6 חודשים בהם תיבחן קליטת השתלים, ניתן יהיה להתקין את הכתרים הקבועים. 

ענף ההשתלות הדנטליות יצר התקדמות מטאורית בעשורים האחרונים, עיקרו מתמקד בשיפורים נוספים לשיקום מיידי של הפה במקרה של חוסר בשיניים. השתלים החדשים מבוססים על יציבות ראשונית טובה יותר, מה שמעודד צמיחה תקינה של העצם סביב ובתוך השתל ובכך מקצר משמעותית את תהליך ההחלמה. 

Picture of ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר בר-חן, מומחה לשיקום הפה מטעם משרד הבריאות הישראלי בעל למעלה מ-23 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ניהל מרפאות לשיקום הפה בישראל, גרמניה וסין. בנוסף, ד”ר בר-חן הינו חבר פעיל באיגוד שיקום הפה, מומחה להשתלות מטעם איגוד ההשתלות הגרמני והאירופאי, חבר פעיל בארגון "האסתטיקה של הפנים" האמריקאי (AFEE) ומכהן כיועץ רפואי בכיר במספר מרכזים רפואיים בינלאומיים.

ד”ר בר-חן הינו ממקימי מרפאת המומחים DMC המבצעת טיפולים לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים ברפואת השיניים, הפה והלסת ובמטרה להגיע לתוצאות אליהן המטופלים שואפים.

הכל על השתלות שיניים ביום אחד

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לקביעת תור לייעוץ