שיקום שיניים? ככה תעשו את זה נכון!

החידושים הרבים בתחום רפואת השיניים ובסוג הטיפולים האסתטיים לשיקום הפה, יאפשרו לכם להשיג תוצאות מדהימות בטווח זמנים יחסית קצר, הנשמרות לטווח ארוך במיוחד. כיצד תעברו שיקום שיניים מלא ותצאו מהמרפאה עם חיוך יפהפה ובריא מאוזן לאוזן? האפשרויות לפניכם.

האם אתם זקוקים לשיקום שיניים?

הציפייה הראשונה של כולנו ממפגש עם רופא השיניים היא ליציאה החוצה מהקליניקה עם חיוך יפה ואסתטי המעיד על בריאות טובה. אך האם שיניים צחורות הן גם שיניים בריאות? לא בהכרח. רגישות לחום וקור, בעיות בלעיסה ובסגירת הפה, קשיים בדיבור ואף בנשימה עשויים להצביע על בעיה שמצריכה שיקום שיניים.

לאלו צריך להוסיף כמובן בעיות תפקודיות ואסתטיות גם יחד, כמו שיניים חסרות, מתנדנדות או פגומות, הדורשות פתרון מקצועי וקבוע. כל אלו יכולים כיום לקבל את המענה הטוב ביותר במרפאות המתמחות בתהליכי שיקום פה מלאים ושבהן קיים הידע המקצועי לצד מכשור טכנולוגי מתקדם במיוחד, המניבים תוצאה מוצלחת.

שיקום שיניים? ככה תעשו את זה נכון!

אלו סוגי טיפולי שיקום שיניים קיימים?

כתרים, שתלים וגשרים

שיקום שיניים מתייחס לא פעם להשחזה לאחר טיפולי שורש, השתלות או כשקיימת שן הרוסה בפה. בתהליכים אלו מקטינים את השן ומניחים עליה כתר מחרסינה או זירקוניה, המספקים צבע טבעי, אחיד ויפה.

כאשר השן מאבדת חלק גדול מהכותרת שלה בעקבות טיפולים שונים או נזקים שנוצרו בפה, קיים סיכון להתייבשות חומר השן, שבו השן הופכת לפריכה מאוד ואף נשברת בקלות. לכן במקרים אלו נאלצים רופאי השיניים לעקור את השיניים השבורות ולהניח כיסוי שחובק את חומר השן הנותר ומונע שברים עתידיים.

כאשר מדובר בחוסר בעצם, כלומר אובדן לא רק של כותרת השן, כבר יהיה צורך לבצע השתלה דנטלית. בתהליכים אלו ניתן להחליף בין השיניים החסרות או הפגומות לשיניים מלאכותיות חזקות ועמידות, מה שיפחית בהמשך מתחלואת הפה ויצור מראה אחיד ואסתטי לטווח ארוך.

ההשתלות המוצעות כיום מספקות גם מענה תפקודי לבעיות פה קודמות, כך שהן תומכות בפעולות הלעיסה והדיבור ללא הבדל בינן לבין השיניים הטבעיות. ככל שמדובר בהשתלה של כמה שיניים יחד, ניתן להשתמש בגשר המכיל מספר שיניים מלאכותיות, המוחזקות על ידי שתלים דנטליים בעצם הלסת.

השיטה המקובלת לביצוע שתלים דנטליים היא שיטת all on 4 או 4/6/8, המאפשרת אצל חלק מהמטופלים לעבור את ההשתלה ביום אחד בלבד וזאת בתנאי שהמטופל עבר בדיקה ואישור ע"י מומחה לשיקום הפה.

 

סתימות ושחזורי שיניים

חיידקי העששת ניזונים מסוכרים שונים, כולל עמילן. הם מפרקים שיירי מזון ומפרישים רעלנים על גבי השן, מה שהורס את אותה לאורך זמן ומחבל בדנטין – חומר השן שנמצא מתחת לזגוגית האמייל. החיידקים מפרקים את מבנה השן בעקביות ובהדרגתיות, כך שאם המצב איננו מטופל לאורך תקופה ארוכה מאוד, העששת עלולה להגיע אפילו עד כדי אובדן שיניים.

העששת עצמה מתקבלת בגוונים שנעים בין שחור לצהוב, אותה חושף רופא השיניים בטיפול ומאבחן את ההבדלים הקיימים בחומר השן הנוכחי. כעת יש לסלק את כל העששת הקיימת באמצעות מקדח יהלום מתקדם (כולל סילון מים למניעת חימום השן ופגימה בעצב) והגעה לחומר השן הבריא, בו יש לבצע שחזור על ידי חומר מורכב.

החומר המורכב הוא למעשה סתימה אסתטית לבנה, כמעט בלתי נבדלת ביחס לצבע השיניים הקיים. תהליך ההתקשות של החומר מהיר מאוד, כך שניתן לאכול כמעט מיד לאחר סיום הטיפול.  אם בוצע שחזור שן בסגסוגת אמלגם הנחשבת למסורתית יותר, יש להמתין בין שעה לשעתיים כדי לשוב לאכול. בנוסף, יש צורך ללטש מעת לעת את השחזורים כדי לשמור עליהם לטווח ארוך.

האם כדאי להחליף סתימות שחורות שנוצרו בעבר לשחזורים לבנים ויפים בתהליכי שיקום שיניים? לא בטוח. ההחלפה מאלצת את רופא השיניים להסיר מעט מחומר השן הבריא כדי לוודא שהאזור נקי. כל אובדן שכזה בחומר השן מהווה נזק בלתי הפיך, משום שלא קיים תחליף לחומר שן בריא. ההחלפה תתבצע רק אם נוצרה עששת משנית מתחת לסתימה הקיימת ובמטרה לבלום הרס נוסף לחומר השן הבריא.

 

שיקום שיניים קבוע ותהליכי הטיפול

הטכנולוגיה שיפרה משמעותית את היכולות בטיפולי השיניים, בעיצוב חלל הפה ובהפחתת הסיכונים לתחלואה דנטלית. כיום משמשת הטכנולוגיה גם לשיקום פה מלא הכולל שתלים דנטליים, אך עם זאת גם במקרים בהם בוצעה העמסה מיידית של תוספות עצם ושתלים ביום אחד – הגשר שישימו בפה הוא גשר זמני, ורק לאחר כ4-6 חודשים לאחר קליטת השתלים נעשה מעבר לגשר קבוע.

רופא שיניים המתמחה בשיקום פה הוא המומחה המתאים לתהליכים אלו, שכן הוא מתמקד באבחון מקיף למצב השיניים ומבנה הלסת הקיימים של המטופל, מעריך את החלופות הטיפוליות ובונה תוכנית טיפולים מפורטת שאמורה לייצר הן מצב בריאותי אופטימלי והן מראה אסתטי רצוי, השומרים על הבריאות הכללית, הנפשית ועל איכות חיי המטופל מכאן והלאה.

בתהליך הטיפולי מעורבים מספר מומחים ברפואת שיניים, ביניהם רופאים המתמחים בצד הקוסמטי ורופאים מתחום ההשתלות ושחזור הפה. שיקום שיניים מתבצע דרך כמה וכמה טיפולים, חלקם מקדימים לאלו שפורטו כאן:

  • ניתוחי לסת
  • שחזורי שיניים
  • השתלת עצם
  • טיפולי שורש וחידוש טיפולי שורש קודמים
  • סידור רקמות ועצמות הלחיים
  • שיקום כללי הכולל הקניית הרגלים לשמירה על היגיינת פה ראויה
  • ועוד

 

אנחנו תמיד לרשותכם

אם אתם חשים בכאבים, בבעיות בסגירת הפה, קשיים בדיבור ובנשימה, סובלים מתחלואת פה או מאובדן שיניים בפה, תוכלו לפנות אלינו למרפאות דנטל מדיקל סנטר בכל עת ולהתייעץ באופן ראשוני ללא התחייבות עם המומחים שלנו.

מרפאות דנטל מדיקל סנטר עומדות לרשותכם בשני סניפים – כל אחד מהם תוכנן ועוצב כדי לתמוך בתהליכים טיפוליים מתקדמים ברמה גבוהה, תוך שימוש בסביבה רגועה ואסתטית ונותני שירות מאירי פנים ומקצועיים ללא רבב. כל אחת מהמרפאות שלנו מצוידת במעבדה פרטית הנמצאת בתוך חלל המרפאה, מה שמאפשר למטופלנו לקבל שירותי מעבדה מיידים לכל עבודת שיקום שיניים, ללא צורך בהמתנה ובהפרדת הטיפולים.

הצוות המקצועי שלנו מתמחה בשיקום פה ולסת, באסתטיקה דנטלית, ביצוע סתימות, יישור שיניים, הלבנת שיניים, שחזורים, עקירות ללא כאבים ובניית תוכניות טיפול, המיושמים באמצעות המכשור הטכנולוגי המתקדם ביותר בעולם רפואת השיניים.  לקבלת מידע נוסף ומחירים מלאים לאפשרויות הטיפול הקימות, צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה.

בהתאם להתייעצות עם מומחה דנטלי, ניתן לבחור באחת משלוש דרכי פעולה: 

  • שתל דנטלי – מבנה ועליו כתר שדומה בצורתו וצבעו ליתר השיניים
  • גשר דנטלי – השחזת שתי השיניים הסמוכות לאזור החסר והעברת גשר עם כתרים במראה טבעיגשר מרילנד – שחזור השן באמצעות כתר חרסינה המודבק ללסת ולשיניים הסמוכות. 

אם כל השיניים במצב בלתי תקין ובלתי הפיך (נדיר), הדבר כמובן אפשרי. אך אם אפשרות זו קורצת לכם רק משום הפוטנציאל לקבלת חיוך חדיש ויפהפה, הסיבוכים כאן רבים: אובדן משמעותי של עצם הלסת, חוסר יציבות בתותבות, היווצרות פצעי לחץ, שקיעת מבנה הפנים ועוד. לכן חשוב לשמור כמה שיותר טוב על השיניים הטבעיות ולהימנע מקבלת החלטות רפואיות ולו רק לצורך "שדרוג פלסטי". 

כתר הוא השלמת כותרת מלאכותית לשן שנפגמה/ חסרה. על מנת ליישם את הכתר, יש להשחיז ולהקטין את היקף השן, כך שיהיה ניתן "להלביש" עליה את הכתר. פעולה זו איננה פוגעת בשיניים הסמוכות ועדיין מותירה את השן הטבעית בפה, רק עם כיסוי אסתטי ואיכותי. 

שני המצבים הללו גורמים לשחיקה קשה של השיניים, שתביא בתורה לדקיקות מוגברת של שכבת האמייל, במקרים קשים עד לחשיפת שכבת הדנטין שמתחתיה ולגרימת סדקים ושברים. תופעה זו עשויה לחולל כאבים בפרקי הלסת, רגישות לחום וקור ולכן יש לה קשר לתהליך שיקום השיניים ולמציאת טיפול מתאים לבעיה. 

Picture of ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר בר-חן, מומחה לשיקום הפה מטעם משרד הבריאות הישראלי בעל למעלה מ-23 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ניהל מרפאות לשיקום הפה בישראל, גרמניה וסין. בנוסף, ד”ר בר-חן הינו חבר פעיל באיגוד שיקום הפה, מומחה להשתלות מטעם איגוד ההשתלות הגרמני והאירופאי, חבר פעיל בארגון "האסתטיקה של הפנים" האמריקאי (AFEE) ומכהן כיועץ רפואי בכיר במספר מרכזים רפואיים בינלאומיים.

ד”ר בר-חן הינו ממקימי מרפאת המומחים DMC המבצעת טיפולים לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים ברפואת השיניים, הפה והלסת ובמטרה להגיע לתוצאות אליהן המטופלים שואפים.

דנטל מדיקל סנטר שיקום שיניים

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לקביעת תור לייעוץ