ציפוי ננו קרמי לשיניים

ציפוי ננו קרמי לשיניים הוא מעין ציפוי קומפוזיט, באמצעותו ניתן להלבין גוון צהבהב, ליישר עקמומיות קלה ולהשלים שן שבורה, כך שהתוצאה המתקבלת תהיה חיוך בריא ויפהפה, נטול פגמים. ציפויים אלה הפכו מקובלים מאוד ברפואת השיניים בשנים האחרונות והם מחליפים בין היתר גם את סתימות האמלגם הוותיקות בסתימות חורים לבנות.

מהו ציפוי ננו קרמי?

פגמים קלים בשיניים מטופלים כיום באמצעים ובטכניקות נוחות ומהירות מאוד לעבודה, תוך הימנעות מתופעות לוואי ובעיות מתמשכות, תוך שהן מותירות את הפה בבריאות ובאסתטיקה מלאה. אחת הפונקציות הבולטות בנושא היא ציפוי ננו קרמי לשיניים, המהווה שיפור טכנולוגי עמיד ואיכותי ביחס לחלופות המסורתיות, בין היתר לציפויי החרסינה הנחשבים יקרים יחסית.

ציפוי ננו קרמי מעניק צבע לבן לשיניים במראה טבעי, תוך יצירת מעטפת הגנה לשן מפני סדקים ושברים עתידיים. בנוסף, הציפוי מאפשר לתקן פגמים קלים כמו נטייה של זווית השן, בעיות עובי, מרווחים זעירים או חלק קטן ושבור בשן עצמה.

חומר הקומפוזיט המהווה את הציפוי הננו קרמי גם ידוע כחסכוני בזמן ביחס ליתר הציפויים, שכן הוא איננו דורש מעבר לטיפול-שניים לכל היותר ואף מייתר את הצורך בהכנת הציפויים במעבדה. סיבה זו כשלעצמה היא גם הגורם לחיסכון בעלות הטיפול. בונוס נוסף הוא ההימנעות בשיטה זו (בדרך כלל) משיוף השן, כדי למקסם את יעילות ההדבקה של הציפוי על גביה.

 

חסרונות בציפוי ננו קרמי לשיניים

כמובן שכמו בכל טיפול ואמצעי בתחום רפואת השיניים, גם לציפוי ננו קרמי קיימים מספר אלמנטים שעשויים בחלק מהמקרים להיחשב כמגבלה. בראש ובראשונה חשוב להתייחס כאן לאורך החיים הקצר למדי של הננו קרמי, שצפוי לסיים את חייו כעבור 5-6 שנים. כמובן שאורך החיים המקסימלי יישמר כל עוד היגיינת הפה והכללים מצד המרפאה ייושמו בקביעות מידי יום.

ציפוי ננו קרמי לשיניים
ציפוי ננו קרמי לשיניים

בנוסף, קיים מנעד תגובתי למשקאות ומזונות מכתימים כמו קפה, יין אדום ופיגמנטים מצבעי מאכל שונים, לצד כתמים אפשריים מעישון. למעשה, הקומפוזיט מהווה תערובת מינרל ואקריל, כאשר האקריל נוטה לספיחת צבעים ומשנה את הגוון שלו בהתאם.

 

למי מתאימים ציפויי ננו קרמי לשיניים?

כל אדם שמעוניין לשפר את מראה החיוך שלו, בוודאי כבר התוודע לטכנולוגיות הקיימות בתחום ציפויי השיניים. יחד עם זאת, הציפוי צפוי גם לחזק את השיניים ולהעניק להן הגנה יעילה, לפתור כאמור פגמים קלים ולכסות עליהם בצורה מהירה ללא טיפולים חודרניים ולהעניק תוצאה טובה ומושכת ללא תחושה של מראה מלאכותי ובלתי טבעי.

התאמה נוספת תתקבל בוודאי מכיוון התקציב של חלק מהמטופלים, שכן ציפוי ננו קרמי לשיניים נחשב זול ביחס לציפוי החרסינה, הודות לחיסכון בכמות הטיפולים, העדר הצורך לשייף את השן והתייתרות הכנת הציפוי במעבדה. ייתכן מאוד שציפוי זה יתאים גם לכם על פני החלופות האפשריות.

כדי לדעת בוודאות האם ציפוי ננו קרמי יניב בעבורכם את התוצאה הטובה ביותר, חשוב לקבל מידע מקצועי ומדויק ככל הניתן מרופא השיניים שלכם. לכן אנו מזמינים אתכם להתייעצות איתנו במרפאות דנטל מדיקל סנטר ללא כל עלות או התחייבות, במסגרתה נתאים עבורכם את הפתרון המוצלח ביותר.

 

קומפוזיט או ננו קרמי: יש בכלל הבדל?

ננו קרמי הוא ציפוי ממשפחת ציפויי הקומפוזיט, המכונה גם חומר מרוכב. חומרים אלה בעלי תכונות שמאפשרות לתקן מגוון פגמים בשיניים, תוך יצירת הגנה יעילה ומראה בריא ויפה. ההבדל בין הננו קרמי לקומפוזיט המסורתי הוא שילוש החומרים הקרמיים המיושמים בעת הציפוי, כך שהתוצאות המתקבלות הן לבנות ובוהקות יותר, עם מראה טבעי יותר.

בנוסף, ציפוי ננו קרמי יהיה יקר יחסית לציפוי הקומפוזיט המסורתי, אך הוא עדיין נחשב לציפוי טוב בהישג היד ובתקציב ריאלי בהחלט.

מדובר בכיסוי אסתטי בגוון אחיד, שמעניק לשיניים מראה מסודר ואיכותי יותר תוך טיפול בפגמים שונים שפוגמים בחיוך ולעתים גם בפעילות התפקודית של חלל הפה.

מדובר בציפוי שיניים חדשני ואיכותי העשוי קומפוזיט (חומר מרוכב), שמשמש ברפואת השיניים לתיקון סדקים ופגמים. זהו חומר שצבעו לבן, כך שהוא מביא למראה בהיר, נקי ואיכותי יותר. בזכות תוספת של חומרים קרמיים מתקדמים, הציפוי גם מתקבל במראה טבעי מאוד. 

בזכות מרכיבי הציפוי, ניתן להגיע לרמת ליטוש וברק ברמה גבוהה ולהגיע לשביעות רצון מלאה. יתרון נוסף מתבטא במהירות ההכנה של הציפוי, שמתרחשת "על המקום" וללא שום תחושת כאבים, אי נוחות ותופעות לוואי. הציפוי גם עמיד לטווח שנים ארוך. 

בהחלט. אמנם ציפוי השיניים לא נשבר בקלות ולכן סביר להניח שמדובר בחבטה חזקה מאוד, אך ניתן להגיע למרפאה ולתקן את הציפוי בו במקום – ללא המתנה וללא פגיעה אסתטית כלל. 

Picture of ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר בר-חן, מומחה לשיקום הפה מטעם משרד הבריאות הישראלי בעל למעלה מ-23 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ניהל מרפאות לשיקום הפה בישראל, גרמניה וסין. בנוסף, ד”ר בר-חן הינו חבר פעיל באיגוד שיקום הפה, מומחה להשתלות מטעם איגוד ההשתלות הגרמני והאירופאי, חבר פעיל בארגון "האסתטיקה של הפנים" האמריקאי (AFEE) ומכהן כיועץ רפואי בכיר במספר מרכזים רפואיים בינלאומיים.

ד”ר בר-חן הינו ממקימי מרפאת המומחים DMC המבצעת טיפולים לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים ברפואת השיניים, הפה והלסת ובמטרה להגיע לתוצאות אליהן המטופלים שואפים.

ציפוי ננו קרמי לשיניים

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לקביעת תור לייעוץ