טיפולי שיניים למטופלים בסיכון רפואי

למרות הפתרונות הרפואיים הרבים שקיימים בעידן המודרני ועל אף (ואולי גם למרות) העלייה בתוחלת החיים, טיפולי שיניים למטופלים בסיכון רפואי דורשים אחריות ורמת מיומנות אחרת. שהרי, כל טיפול שיבוצע שלא מתוך ראיית הרקע הרפואי הקיים עלול לסכן את מטופלים אלה פי כמה וכמה. במאמר זה נביא את האפשרויות הדנטליות הקיימות במצבים בריאותיים שונים.

 

קשיים אפשריים בהליך קליטת שתלים דנטליים

יתרה מכך, ישנן מחלות מסויימות שגורמות לקושי בקליטת שתלים דנטליים. אחד הפתרונות שיש לדנטל מדיקל סנטר להציע הוא שימוש בשתל מיוחד של שטראומן שפותח במיוחד לקליטה אצל אנשים חולים. בחודש הראשון של קליטת שתל רגיל הוא רק מנקה מעצמו גורמים שיכולים להקשות על הקליטה שלו בחניכיים.

לעומת זאת השתל המיוחד של שטראומן מגיע בתוך בקבוקון קטן עם נוזל מיוחד ששומר עליו נקי מכל הגורמים החיצוניים ובעצם מבטל גורמים שיכולים להקשות על ההשתלה. למעשה בכך אנחנו מעלים ומשפרים את אחוזי קליטת השתלים אצל חולים.

 

חשיבות הטיפול הרפואי המותאם

הידעתם? עד שנת 2050 צפויה אוכלוסיית העולם לכלול כ-35% הנמצאים בגיל הזהב (80+). הדבר קורה הודות לפריצות הדרך הרפואיות, השיפורים הטכנולוגיים הרבים וגם בשל המדע והמחקר ששופכים אור על מגוון תופעות. יחד עם זאת, יש דברים שאותם קשה יותר לעצור ובעיקרם את בעיות השיניים בגיל המבוגר, הדורשות פתרונות אחרים, חדשניים ואף ייחודיים מאוד כדי לבלום כל נזק.

בנוסף, טיפולים אלו עשויים לכלול מענה מותאם גם לאוכלוסיות נוספות בעלות רקע רפואי מסוים, המוגדר כרקע בסיכון ביחס לסוגים מסוימים של טיפולים. גם רגישות לחומרי הרדמה עשויה להיחשב כסיכון קשה ולכן רופאי השיניים יצטרכו לאפיין תחילה את הרקע הרפואי של המטופל שלפניהם לעומקו ולדלות מידע בנוגע למצבו הרפואי ביסודיות, על מנת להחליט על דרכי הטיפול המתאימות.

 

טיפולי שיניים למטופלים בסיכון רפואי: למי ומתי?

קיימים מצבים רפואיים רבים שעלולים להשפיע על המטופלים בדרך בלתי רצויה:

  • מינונים של תרופות שאינם באים באינטראקציה המתאימה עם שימוש בתרופות קבועות.
  • נטייה לדימומים או לקרישיות יתר הדורשים התייחסות רפואית הולמת.
  • מצבים של בעיות לבביות ונשימתיות הדורשים מנחי עבודה מיוחדים במרפאה.
  • מצב רפואי כרוני או מחלות שיש לאפיין את השלכותיהן לגבי הטיפול המיושם למטופל.
  • ועוד.

ככלל, כל המומחים ברפואת הפה מוסמכים לטיפול בחולים סיסטמיים ורוכשים הבנה, בקיאות וניסיון ביצירת הקשרים רלוונטיים בין המצב הרפואי של אותו מטופל לבין צרכיו הדנטליים. הודות לטכנולוגיה והמיומנות הגבוהה בתחום זה, כמעט כל המטופלים ללא יוצא מן הכלל, יוכלו להשיג רווחה ואיכות חיים הנובעת מבריאות הפה והשיניים, ללא גרימת נזק רפואי וזאת תוך התחייסות ייחודית ונכונה למצב הרפואי הקיים להם.

 

טיפולי שיניים למטופלים בתרופות קבועות

מטופלים שנוטלים באופן קבוע תרופות מסוימות שעשויה להיות להן השפעה על החלמה או תחלואה בחלל הפה מצריכות מומחה לשיקום פה שיתן את הדעת לגבי אופן הטיפול הנדרש. קיימות תרופות שמצריכות שינוי בחומרי ההרדמה המקומית בהם הרופא ישתמש וכן מניעה מנטילת תרופות לעתים, כאשר הן עשויות "להתנגש" עם הטיפול עצמו. בהתאם לידע הרפואי הקיים, יבנה הרופא תוכנית טיפול מותאמת.

 

טיפולי שיניים לגיל השלישי

אוכלוסייה זו נדרשת לטיפולי שיניים תחת התייחסות מיוחדת, הן בשל הצורך להימנע מבעיות נפיצות למדי כמו שחיקה ועששת, אובדן עצם, צניחת גובה השיניים ובעיות ביציבות השיניים והן בשל ההתחשבות הרפואית במצב הרפואי והתרופתי הקבוע של מטופלים אלה. רופאי השיניים יצטרכו לרדת לעומק המצב והנסיבות כדי להחליט על סוג הטיפול ואופן הטיפול המדויקים.

 

טיפולי שיניים לחולי לב, כלי דם, COPD ועוד

רופא השיניים יתבקש לאפיין את מצבו של המטופל בהתאם למחלתו. כך למשל, מרבית חולי הלב או שעברו אוטם לב מקבלים תרופות נוגדות קרישה – דבר שמגביר דימומים במהלך טיפול השיניים ואת חדירת החיידקים אל החלל הפתוח כתוצאה מכך.

בעלי יתר לחץ דם יצטרכו טיפול בסביבה נטולת מתחים ולעתים גם התאמה ייעודית של סוג ההרדמה, לחומר שאיננו מביא לכיווץ כלי הדם. במקרה של מחלת ריאות, יהיה צורך לאבחן סימנים מקדימים כמו פטרת בפה בעקבות שימוש במשאף, מינון סטירואידים שאיננו מתאים לסוג הטיפול ויש לשנות אותו לפני ואחרי הטיפול ועוד.

 

מעוניינים בייעוץ והתאמה לציפוי השיניים?

לנו במרפאות דנטל מדיקל סנטר למצוינות דנטלית, חשוב שתקבלו תמורה מלאה לכספכם ושתקבלו בעבור מחיר ציפוי השיניים חיוך אסתטי ובריא, בדיוק כפי שרציתם. אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ עם הרופאים המומחים שלנו, בה תוכלו להתרשם גם מהטכנולוגיה המתקדמת שברשותנו, המעבדה הפרטית, השירות והרמה הגבוהה, שיעניקו לכם תחושת ביטחון גבוהה יותר בידע, המקצועיות והאמצעים העומדים לרשותנו עד לקבלת תוצאה מדהימה.

לתיאום התייעצות במרפאות דנטל מדיקל סנטר בנוגע לציפויי שיניים, אנא חייגו אלינו ונשמח לענות לכם על כל שאלה.

Picture of ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר בר-חן, מומחה לשיקום הפה מטעם משרד הבריאות הישראלי בעל למעלה מ-23 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ניהל מרפאות לשיקום הפה בישראל, גרמניה וסין. בנוסף, ד”ר בר-חן הינו חבר פעיל באיגוד שיקום הפה, מומחה להשתלות מטעם איגוד ההשתלות הגרמני והאירופאי, חבר פעיל בארגון "האסתטיקה של הפנים" האמריקאי (AFEE) ומכהן כיועץ רפואי בכיר במספר מרכזים רפואיים בינלאומיים.

ד”ר בר-חן הינו ממקימי מרפאת המומחים DMC המבצעת טיפולים לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים ברפואת השיניים, הפה והלסת ובמטרה להגיע לתוצאות אליהן המטופלים שואפים.

טיפולי שיניים למטופלים בסיכון רפואי

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לקביעת תור לייעוץ