ראיון עם המטופל שמעון חביב – שיקום הפה

שמעון חביב כבר היה בטוח שהפה שלו אבוד. הוא לא הצליח למצוא רופא שיניים בנתניה עם פתרון הולם שלא כולל תותבות. כאדם מן השורה הוא לא ידע שקיימת אפשרות של שיקום פה, השתלות שיניים ושימוש בשתלים דנטלים. העניין הוא, ששמעון לא לבד. הרבה אנשים שסובלים מבעיות בחלל הפה, ריקבון בשיניים ודלקות קשות פונים, בלית ברירה, לשימוש בשיטות ישנות כגון תותבות. אך ב-DMC מרכז מומחים לרפואת שיניים, מתעקשים לומר בפה מלא: עוד לא אבדה תקוותנו.

כמה מומחים לשיקום הפה קיימים בישראל כיום?

בישראל 2022  אפשר למצוא בסה"כ כ-100 מומחים לשיקום הפה, מדובר באחוז וחצי בלבד מכלל רופאי ורופאות השיניים שהמשיכו ללימודי התמחות של ארבע שנים נוספות ועברו את מבחן ההסמכה. מומחה לשיקום הפה הוא האוטוריטה הרפואית, הוא זה שידע להתאים את תכנית הטיפול וישאף, בראש ובראשונה, להציל את השיניים הטבעיות עד כמה שניתן, וזה בדיוק מה שקרה לשמעון חביב שהגיע למרפאת שינייםDMC בנתניה.

 

ראיון עם המטופל שמעון חביב

שמעון, ​איזה טיפול שיניים עברת?

אוהו, מה לא עברתי! עקירות, השתלות… אני כרגע לקראת סיום תהליך שיקום פה בחלק העליון בשמונה שיניים שלצערי כבר היו במצב שאי אפשר היה להציל אותן. סבלתי מכאבים, דלקות חוזרות ולא נעים להגיד אבל גם ריח רע מהפה, אז ד"ר בר חן, שהוא מומחה בשיקום הפה ומנהל המרפאה פה בנתניה, המליץ שנלך לכיוון של השתלה דנטלית ומעליה שן מלאכותית עשויה חרסינה.

ראיון עם המטופל שמעון חביב - שיקום הפה
ראיון עם המטופל שמעון חביב – שיקום הפה

אז ד"ר בר חן נתן את חוות הדעת שלו, ומי טיפל בך לאחר מכן?

נשארתי עם ד"ר בר חן, אחרי שיחת ההיכרות הוא סיפח אותי אליו, אני אדם מאוד חביב, כנראה בגלל זה… לא, אבל ברצינות, ממש התרשמתי ממנו לטובה, יש לו ידע נרחב, הוא יודע על מה הוא מדבר והוא יודע מתי להילחם על שן שיש לה סיכוי ומתי להגיד שחבל על הזמן, המאמץ והכסף.
אגב, לפני שהגעתי למרפאת DMC בנתניה, ביקרתי כמובן גם במקומות אחרים. כולם דחו אותי על הסף. אמרו שיכולים לשים תותבת אבל בשום פנים ואופן לא שיקום פה מלא. ד"ר בן חן אמר שהוא יכול לעשות 6 שתלים, בסוף עשה 8 בניתוח שארך שלוש שעות, עם מרדים צמוד.

 

איך הייתה ההתרשמות הראשונים מהקליניקה?

קודם כל, הצוות מאוד נחמד, מרגיש כמו בבית והמרכז קרוב לבית. סבבה כזה. אז זה התאים לי.
אחרי זה גם ראיתי שבמרכז עצמו יש מכשירים מתקדמים שלא האמנתי שקיימים בכלל!

 

מבחינת שיתוף, הרגשת שאתה חלק מתהליך קבלת ההחלטות? הציעו לך כמה אופציות טיפוליות?

אחרי השיחה הראשונה עם ד"ר בר חן, כבר ידעתי שאני סומך עליו ועל ההחלטות שלו. אבל בגדול, כן, הייתי שותף להחלטות, אחרי הכל זה הפה שלי… וכמו שאמרתי לך, אני כבר התייאשתי, סבלתי מריחות לא נעימים ודלקות. ד"ר בר חן הציע כמה אופציות, זרמתי איתו על מה שהוא החשיב כאופציה הטובה ביותר עבורי, גם מבחינת אופי הטיפול וגם מבחינת העמידות שלו לטווח הרחוק. והיה עוד שיקול, הבן שלי טופל אצלו והוא אמר לי שהמרפאה שלו חבל על הזמן. ראיתי את התוצאות אצלו והחלטתי ללכת על זה.

 

שיקום פה זה בטח תהליך ארוך, הסבירו לך את פרטי הטיפול?

נכון, זה תהליך ארוך וצריך להתחייב אליו, אבל ד"ר בר חן ליווה אותי לאורך כל התהליך והכל התבצע בפרק זמן סביר לטיפול מורכב כזה. מבחינת התהליך, אז בשלב הראשון יש את פגישת הייעוץ, ואז בונים תכנית טיפולים מותאמת אישית. נכנסים לניתוח, וזה ניתוח בהרדמה מלאה… נדבר על זה אח"כ, אחרי שלושה שבועות נפגשנו והכניסו את השתלים לעצם התומכת. עכשיו אני בשלב "התאמת השחזור" בודקים שהכתר יציב והשיניים החדשות מרגישות כמו שן טבעית. לי אגב, זה מרגיש ממש בסדר. בהמשך אצטרך להגיע כל חצי שנה לבדיקת מעקב, ככה שלא ייפטרו ממני בקלות.


"כל רופא שיניים שפגשתי אמר לי שהטיפול היחיד שמתאים לי זה תותבות.
כבר התייאשתי, עד שהגעתי ל- DMCמרכז מומחים לרפואת שיניים ושם הציעו שיקום פה"

 

רצית להגיד משהו לגבי הרדמה מלאה

כן, נכון. כשהסבירו לי שהניתוח מתבצע תחת הרדמה מלאה, חששתי. בכלל, החשש היחיד שהיה לי זה מההרדמה המלאה, לא מהכאבים ולא מהשיקום. אבל הצוות פה כל כך ייחודי ובאמת נתן לי המון ביטחון, יש להם פה ניסיון זה הרגיע אותי. והנה אני פה מדבר על זה.

 

ידעת שיש פה מעבדת inhouse?

בהתחלה לא ידעתי, אחרי זה ראיתי שיש מעבדה. עושים פה הכל, את כל הצילומים, הכתרים. זה נהדר. זה מזרז את התהליך, הכל זורם, הכל מדויק. שום דבר לא נופל בין הכסאות. ההסברים עוברים מהפה של הרופא ישר לטכנאי צילום, ליועצת דנטלית או לטכנאים שמשייפים את השן.
עושים פה הכל תחת קורת גג אחת. יש כאלה שבאים רק להלבנה ויש כמוני שבאים לשיקום ארוך.

 

איך היה השירות לאורך כל התהליך? החל מפגישת הייעוץ ועד לסוף הטיפולים?

הכל בסדר גמור, יחס חברי, חסר רק נשיקות.

 

היית עושה פה עוד טיפולים או ממליץ לאחרים?

אין בכלל שאלה. בהחלט ממליץ עליהם!
יש פה באמת הכל, יחס חם ונעים לצד צוות מקצועי שיודע את העבודה. חוץ מזה הרבה מקומות אחרים עושים לך טיפול, מסיימים, ביי, תודה רבה ושולחים אותך הביתה. פה אני מרגיש שעושים עבודה מקצועית, אני לא צריך לרדוף אחרי אף אחד בשביל לקבוע תור. הכל מתקתק. תענוג להגיע לכאן. במדינה שלנו עד שמוצאים מישהו ישר, לא עוזבים אותו.

Picture of ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר בר-חן, מומחה לשיקום הפה מטעם משרד הבריאות הישראלי בעל למעלה מ-23 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ניהל מרפאות לשיקום הפה בישראל, גרמניה וסין. בנוסף, ד”ר בר-חן הינו חבר פעיל באיגוד שיקום הפה, מומחה להשתלות מטעם איגוד ההשתלות הגרמני והאירופאי, חבר פעיל בארגון "האסתטיקה של הפנים" האמריקאי (AFEE) ומכהן כיועץ רפואי בכיר במספר מרכזים רפואיים בינלאומיים.

ד”ר בר-חן הינו ממקימי מרפאת המומחים DMC המבצעת טיפולים לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים ברפואת השיניים, הפה והלסת ובמטרה להגיע לתוצאות אליהן המטופלים שואפים.

מטופלים ממליצים על דנטל מדיקל סנטר

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לקביעת תור לייעוץ