ראיון עם המטופלת מירי רוקח – ציפויי חרסינה

גוון השן שלנו משתנה עם השנים והופך להיות כהה יותר בגוונים של צהוב וחום. מדוע זה קורה? ובכן, הסיבות לכך מגוונות, החל מגורמים תורשתיים עליהם אין לנו שליטה ועד גורמים סביבתיים כגון המזון שאנו אוכלים, צריכה מוגברת של קפה או תה, תבלינים צבעוניים, עישון ואף תרופות מסוימות שגורמים להצהבה או לריקבון.

אז נכון, המשמעות של שינוי הגוון היא לרוב לא בריאותית, אך פוגעת בצורה משמעותית באסתטיקה של הפה, בתחושה הפנימית וברצון שלנו לחשוף שיניים בחיוך רחב מבלי להתבייש. מעבר לצורך הטבעי שלנו לחייך, חיוכים הוכחו כבעלי חשיבות רבה לבריאות הנפשית שלנו ובאמת שאין שום סיבה שנצטרך לוותר עליהם, כשאפשר פשוט לחדש את השן תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, ללא כאב.

ראיון עם המטופלת מירי רוקח

מירי, איזה טיפול עשית במרפאה?

הטיפול שאני עברתי הוא ציפוי חרסינה. מה שעושים זה בעצם עוטפים כל שן בעלה דקיק מחרסינה ומעצבים אותו כך שיראה כמו שן טבעית. כמובן שאפשר לבחור את הצבע ואת דרגת השקיפות, ככה שזה ממש בהתאמה אישית. יש גם אפשרות לבחור בציפוי קומפוזיט, במידה ויש שן שבורה או רווחים משמעותיים שרוצים לצמצם אותם. אני הלכתי על חרסינה כי אצלי הצורך העיקרי היה בהלבנה ארוכת טווח של השן. בגלל שזה חומר חזק ועמיד, צבע השן לא משתנה ונשאר זהה לאורך זמן, בניגוד להלבנה שהיא לרוב זמנית.

ראיון עם המטופלת מירי רוקח - ציפויי חרסינה
ראיון עם המטופלת מירי רוקח – ציפויי חרסינה

אצל איזה רופא היה הייעוץ? איך הייתה ההתרשמות הראשונית מהקליניקה?

בהתייעצות לפני הטיפול היו מנהל המקום, ד"ר דורון בר חן שהוא מומחה לשיקום הפה והשתלות שיניים, יחד עם ד"ר דריאנה סירוטינה, רופאת שיניים ומומחית לאסתטיקה דנטלית. שניהם היו מאוד נעימים, מסבירי פנים, נתנו לי תחושה של ביטחון, שייכות ויחס מדהים לכל אורך הדרך. ממש הרגשתי שאני בידיים טובות. הקליניקה עצמה מאוד נקייה, מרשימה ויש להם מכשור חדשני שלא ראיתי במקומות אחרים. אבל מה שבאמת מרגישים מייד זה שרואים אותי כאדם ולא כעוד מטופלת, יש מענה מהצד השני, יש חום והקשבה שפשוט מפיגים את החששות לפני הטיפול.

 

הייתה לך בחירה בנוגע לצורה ולצבע הציפוי?

הרופא והטכנאי היו מאוד קשובים אליי, אני סיפרתי מהצד שלי מדוע הגעתי לטיפול ציפוי חרסינה, ומהו אורח החיים שלי בכל הנוגע למזון ושתיה שמכהים את השן. האסתטיקה מאוד מאוד חשובה לי, אבל צריך להיות גם ריאליים, זה לא שאני אפסיק לשתות קפה. בכל מקרה, חשבנו יחד מה הכי מתאים, ראיתי פלטה של צבעים ובהתחלה רציתי צבע יותר לבן, הצוות הציע צבע בגוון יותר טבעי, שלא יצא בוהק מדי, התלבטתי ובסוף הלכנו על הבחירה הטבעית יותר.


"אני לא מפסיקה לקבל מחמאות, זה מדהים כמה טיפול קטן עושה הבדל כזה גדול"

כך אומרת בחיוך רחב, מירי רוקח שעברה טיפול ציפוי חרסינה לשיניים במרפאת DMC – אסתטיקה דנטלית, ומוסיפה: "מעבר לזה שכולם שם סופר מקצועיים, השירות החם והליווי לאורך כל הדרך הוא מדהים ושווה הכל"

 

האם התהליך היה מהיר?

כן, הכל קרה בפרק זמן מאוד קצר. הייתי לפני ניתוח ומאוד באו לקראתי מבחינת הזמנים.
תהליך הציפוי עצמו היה מאוד מהיר, הרופא והטכנאי עבדו מאוד זריז ובצורה בטוחה.

 

בקליניקה של DMC יש מעבדה inhouse, הרגשת שזה מזרז את התהליך?

חד משמעי – כן. זה מקצועי יותר, מהיר יותר ומדויק יותר. לא צריך לחכות לתוצאות שמגיעות ממעבדה חיצונית, הכל נעשה באותו מקום. מה צריך יותר מזה. איך הם קוראים לזה?

 

"One Stop Shop"

נכון. הכל תחת קורת גג אחת. יש לי עוד סתימה וכתר לעשות ואני מתכוונת לעשות הכל באותו מקום. כשרק נכנסתי להתייעצות, בכלל, בכלל לא חשבתי על זה. אבל אחרי שהתחלתי את הטיפול זה כבר הפך להיות ממש ברור כמה זה קל שלא צריך לתזז או לקבוע תורים בימים שונים.
עושים כל מה שצריך במקום אחד, מפגישה עם יועצת דנטלית ועד הרופא או הרופאה שמבצעים את הטיפול. וזה לא משנה אם זה טיפול פשוט כמו סתימה או תהליך מורכב יותר כמו שיקום פה שגם עושים פה. העובדה שהכל במקום אחד, עושה את החיים קצת יותר קלים.

 

מכל התהליך שעברת ב-DMC מרכז לאסתטיקה דנטלית, מה הכי תזכרי?

אני חושבת שמה שהכי בלט והכי הותיר עליי חותם זה היחס החם והאנושי. כל מי שעובד שם הוא אדם מיוחד בפני עצמו, מהמנקה ועד הרופא הכי בכיר. היחס שמקבלים העובדים מבעל המקום הוא לא מובן מאליו, הוא בנאדם מאוד אנושי, חם וטוב לעובדים שלו, אז העובדים שלו טובים אחד לשני וגם למטופלים ולמטופלות, זה כמו מעגל. כולם חברים, תמיד מקבלים אותי בסבר פנים יפות.
ובאופן כללי, השירות לאורך כל התהליך, החל מפגישת הייעוץ ועד לסוף הטיפולים היה פשוט מדהים. להגיע לטיפול שיניים, גם אם הוא ברמה האסתטית, מלווה בחששות ופחדים, אבל היחס החם והביטחון שהם נתנו לי זה מה שעשה לי הכי טוב.

Picture of ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר בר-חן, מומחה לשיקום הפה מטעם משרד הבריאות הישראלי בעל למעלה מ-23 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ניהל מרפאות לשיקום הפה בישראל, גרמניה וסין. בנוסף, ד”ר בר-חן הינו חבר פעיל באיגוד שיקום הפה, מומחה להשתלות מטעם איגוד ההשתלות הגרמני והאירופאי, חבר פעיל בארגון "האסתטיקה של הפנים" האמריקאי (AFEE) ומכהן כיועץ רפואי בכיר במספר מרכזים רפואיים בינלאומיים.

ד”ר בר-חן הינו ממקימי מרפאת המומחים DMC המבצעת טיפולים לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים ברפואת השיניים, הפה והלסת ובמטרה להגיע לתוצאות אליהן המטופלים שואפים.

מטופלים ממליצים על דנטל מדיקל סנטר

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לקביעת תור לייעוץ