אלו סוגי שתלים דנטליים קיימים?

שתלים דנטליים בכללותם משתמשים בשורש שן מלאכותי, כדי לתמוך בשן מלאכותית שמדמה את השיניים האמיתיות הקיימות בפה. ההשתלות משתייכות כיום לתחום שיקום הפה ומאפשרות מבנה פה ושיניים אחיד ותקין, לצד תפקוד מלא בכל פעולות הלעיסה, הדיבור והמראה האסתטי. אז אילו סוגי שתלים דנטליים קיימים? לפניכם כל השיטות הקיימות בתחום:

מי מחליט על סוג ההשתלה?

ההחלטה לגבי סוג השתלת השיניים עבור המטופל תהיה של מומחה לשיקום פה. הוא זה שמסביר למטופל מהו התהליך המתאים על סמך מבנה השן והצרכים הטיפוליים ומבהיר מדוע שיטה זו נבחרה על פני אחרות. סביר להניח שככל שהמטופלים ידעו מראש על סוגי השתלים הקיימים ומדוע שיטה ספציפית מתוכם נבחרה, יהיה להם קל יותר לגשת לטיפול ולהפחית מהחששות לקראתו.

 

היתרון של נוכחות מומחה במרפאה

היתרון של מומחה לשיקום פה (להבדיל מרופא שיניים) בעניין בניית תוכנית השתלים היא מהותית .החל מבחירת סוג הטיפול והשתלים ועד לביצוע באופן מושלם.

ד"ר דורון בר חן מנהל המרפאה הינו מומחה לשיקום פה בעל שם, ועם מוניטין של מאות מטופלים מרוצים.

אלו סוגי שתלים דנטליים קיימים?
אלו סוגי שתלים דנטליים קיימים?

Root Form – שתלים דנטליים לבעלי עצם עמוקה ורחבה

עצם לסת עמוקה ורחבה דורשת שתל שורש שמדמה ככל האפשר את שורש השן הטבעי. זהו סוג ההשתלות הדנטליות הנפוץ ביותר, שנחשב לקרוב במיוחד לשורש השן המקורי בגודלו וצורתו. השימוש בסוג זה של השתלות מתרחש כאמור בעצמות לסת עמוקות ורחבות, שיש צורך לבצע בהן החלפה של שן אחת ומעלה. אם עצם הלסת צרה וקצרה כך שלא מאפשרת מקום לשתל השורש, תבוצע קודם השתלת עצם.

כיצד נערכת ההשתלה? רופא השיניים חושף את אזור ההשתלה ומכין את העצם לקבלת השתל החדש. שתל השורש ימוקם בעדינות ובדיוק על ידי מכשור איכותי ומתקדם ואמור לתפקד כעוגן חזק לכתר השן המלאכותית שתושתל בהמשך.

הרופא יתפור את המקום בסיום ויש להמתין בין 3-6 חודשים לסוף תקופת ההחלמה כדי לבצע את השתלת השיניים. ההשתלה תיחשב למוצלחת כאשר בסיום תקופה זו תצמח עצם חדשה סביב השתל ובמקביל השתל עצמו ישתלב כראוי בתוך העצם.

 

Plate Form – שתלים דנטליים לבעלי עצם צרה וקצרה

אם השיטה הקודמת מתייחסת ללסתות עמוקות ורחבות, הרי שסוג זה של שתלים דנטליים מתאים במיוחד ללסתות צרות וקצרות, שזקוקות לטכניקת עבודה שונה. כאן השתל יהיה ארוך ושטוח יותר, כדי שיתאים לעצם הקצרה והצרה.

כיצד נערכת ההשתלה? לאחר ההרדמה, רופא השיניים יחשוף את עצם הלסת באזור המיועד להשתלה ומכין את העצם כך שתשתלב כראוי בצורה החדשה. תקופת ההחלמה כאן זהה לשיטה הקודמת ומתרחשת בין 3-6 חודשים, עד לקבלת מבנה אחיד ויציב בין העצם והשתל. יחד עם זאת, בחלק מהמקרים משתמשים בשיטה זו גם כדי לבצע שחזורי שן מידיים כך שלא תתרחש המתנה.

 

Subperiosteal – שתלים דנטליים לנזקים חמורים בפה

ישנם מטופלים שחווים ירידה במסת העצם שלהם, מה שמצריך שתל בצורה נפרדת במקום שבו ישנה שן חסרה. שיטה זו מיושמת בדרך כלל במקרים קיצוניים וקשים של אובדן עצם בפה, יחד עם עצם לסת צרה וקצרה ברמת המבנה שלה. לכן השתל המתקדם הקרוי subperiosteal נוצר בייחודיות להתאמת מצב הלסת הנוכחי, בעיקר בחלק העליון של עצם הלסת ולהתקנה מתחת לחניכיים בטכניקת עבודה ייחודית מאוד.

 

השתלה מיידית לאחר עקירת שן או השתלת עצם

סוגי שתלים דנטליים לפעמים צריכים להביא בחשבון מצב של שתלים בלסת מיד בתום עקירת השן הטבעית. אפשרות זו תתאים לחלק מהמטופלים בלבד והיא מתאפשרת רק בקליניקות ספציפיות, אך היא מקצרת משמעותית את תהליכי הריפוי וההחלמה ולעתים מהווה אמצעי אופטימלי לשיקום מלא של הפה ביום אחד.

שיטה זו מתאימה למטופלים שיש להם עצם בכמות מספקת, כך שהיא תייצב כראוי את השתל וללא בעיה מיד בתום העקירה. השתל אמור להיות חזק מספיק כדי לעמוד בלחצים המופעלים עליו מרגע שתושתל השן המלאכותית, כך שרופא השיניים הוא היחידי שיקבע את היכולת לבצע טיפול שכזה למטופל ובהתאם למצבו הנוכחי.

 

השתלת שיניים All on 4

שיניים חסרות, שיניים שאינן תקינות וגם שיניים תותבות יכולות להתחדש כיום בשתלים דנטליים המיושמים בשיטת all on 4 או בקיצור – AO4 הנחשבת לפתרון מקובל ואופטימלי. זוהי טכניקה ליישום שתלים דנטליים ביום אחד, שמסתפקת בארבעה ברגים על גבי גשר הנושא את כל השיניים בקשת (עליונה או תחתונה).

שיטה זו מתאימה לאובדן בינוני עד חמור של שיניים בלסת העליונה או התחתונה, מי שמשתמשים כעת בשיניים תותבות או שעלולים להגיע בקרוב למצב של צורך בתותבות. המועמדים להשתלה ביום אחד נדרשים להפגין בריאות טובה וכמובן לעמוד בקריטריונים רפואיים להשתלה זו, אותם קובע רופא השיניים בלבד.

תחילה יבוצעו סריקות סי.טי וצילומי רנטגן להערכה קלינית מדויקת ובהמשך תתוכנן ההשתלה באמצעות תוכנת מחשב מתקדמת, בה בונים סד המותאם לפה המטופל ושכולל את המיקום המדויק, האורך והקוטר של כל שתל, כולל הזווית המדויקת שבה הוא ימוקם. לאחר מכן יוכל רופא השיניים לקבוע היכן ימוקמו ארבע השתלים, כך שיחזיקו כראוי את גשר 12 השיניים שיולבש עליהם.

כיצד נערכת ההשתלה? לעתים יש צורך בעקירה או השתלת עצם כפעולות מקדימות. לאחר מכן, השתלים יוכנסו בזווית המתאימה (לרוב 90 מעלות לשתלים קדמיים ו-45 מעלות לאחוריים) ובסיום תבוצע השתלת שיניים זמניות. תקופת ההחלמה דורשת שמירה טובה על היגיינת הפה על פי הוראות הרופא ומשתהליך ההחלמה יתברר כמוצלח כעבור 3-6 חודשים, יוסרו השיניים הזמניות ויותקנו הקבועות, שיישארו בפה המטופל עד לסוף חייו.

 

השתלות דנטליות ביום אחד

שתלים דנטליים ביום אחד הם האפשרות העדכנית והמהירה להשלמת שיקום הפה, ללא צורך בטיפולים שנפרשים על פני תקופה ובתהליך מתמשך ומורכב. שיטה זו מכילה את כל שלבי הטיפול החל מעקירת השיניים ועד להתקנת השן המלאכותית החדשה, מה שמקצר משמעותית את תהליך הטיפול בהשתלות המסורתיות ומאפשר למטופלים לצאת מהמרפאה עם השתלים בפה.

שיטה זו חוסכת זמן ולעתים גם בכסף, משום שהטיפול ממוקד ואיננו מתרחש על פני כמה וכמה טיפולים שונים. המטופלים שעברו שתלים דנטליים ביום אחד יידרשו לביקור נוסף כעבור כחודש, כדי להתקין כתר קבוע. עד לאותו הרגע ימוקם בפה שתל זמני, זהה למדי לשן הטבעית ולכתר הקבוע, כך שהחוסר בשן לא יורגש בשום שלב.

למי לא מתאימה השיטה? בדרך כלל למי שקיימת אצלם בעיה באיכות העצם הנדרשת, לקבוצת גורמי הסיכון כמו עישון, או למי שנדרשים להם שתלים ארוכים במיוחד ותהליך כירורגי שיקומי משולב ומורכב למדי.

 

פה בריא ומתפקד היטב לאורך זמן

כפי שקראתם, סוגי שתלים דנטליים רבים מציעים פתרון למצב השיניים הנוכחי: הם משמרים את עצם הלסת, בולמים פגימה במראה ומבנה הפנים ותומכים בחיוך עשיר, אחיד ובריא יחד עם חזרה לתפקוד פה תקין בלעיסה ובדיבור.

בכל אחת מסוגי ההשתלות, השיניים החדשות המתקבלות בפה מרגישות ומתפקדות בדיוק כמו שיניים אמיתיות, כך שהמטופלים יכולים לחזור לחייך, לאכול ולדבר ללא קושי ולהרוויח איכות חיים טובה הרצויה להם. בנוסף, שתלים דנטליים מונעים בעיות עתידיות כמו מחלות חניכיים ומחלות דלקתיות.

 

שתלים דנטליים מתקדמים במרפאות דנטל מדיקל סנטר

כדי לבצע שתלים דנטליים בהצלחה מקסימלית, דרושים ידע ומומחיות מעמיקים בשיקום הפה והלסת, לצד מיומנות רבה ביישום מוצלח של השתלות בקרב סוגים רבים של מטופלים. אנו בדנטל מדיקל סנטר מחויבים להצלחה הטיפולית שלכם ומעמידים לרשותכם מרפאה מתקדמת, המכילה את כל המכשור הטכנולוגי הטוב ביותר ברפואת השיניים העולמית, לצד ידע וניסיון בלתי מתפשרים.

המרפאה שלנו מכילה גם מעבדה פרטית להתאמה מדויקת של כל שתל, כך שהטיפול יושלם באופן מיידי וללא המתנה מיותרת. פנו אלינו עכשיו לתיאום ייעוץ מקדים לטיפול.

כל רופא שיניים יוכל לבצע את ההשתלה, אך רק מומחה לשיקום הפה מהווה את הגורם המקצועי הרחב ביותר, לרוב גם המנוסה והמוכשר ביותר לביצוע הטיפול.

לא תמיד, משום שהדבר תלוי בראש ובראשונה בכמות העצם הקיימת סביב החלק החסר ובמצב הכללי של שיני המטופל ובריאותם. יחד עם זאת, גם אם השן נופלת מסיבות רפואיות או טראומטיות כמו תאונה, נעניק לכם מענה זמני עד לביצוע ההשתלה כדי שלא תישארו ללא שן.

מדובר בשיטה חדשנית בה ניתן לבצע את ההשתלה בטיפול אחד, ללא צורך בהמתנה ממושכת. בטיפול זה, המטופלים יוצאים מהמרפאה עם כתרים זמניים בפיהם ומגיעים כעבור חודש להתקנת הכתר הקבוע.

קיימים עשרות, אם לא מאות סוגי שתלים, כאשר כמה מהם נמצאים בשימוש תדיר יותר בישראל. החברה הישראלית המובילה היא MIS שאנו משתמשים בשתליה ובנוסף גם בשתלים של החברה הבינלאומית שטראומן, הניצבת בקדמת הטכנולוגיה בתחום זה. 

בישראל קיימים חמישה סוגים מרכזיים של שתלים דנטליים: A.B, Paragon, אלפא ביו, M.I.S, ARDS Implants ושתל מסוג Zimmer. שתלים אלו שונים בצורתם ועיצובם ולכן הבחירה הסופית בסוג השתל תהיה משותפת לרופא השיניים ולמטופל.

Picture of ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר בר-חן, מומחה לשיקום הפה מטעם משרד הבריאות הישראלי בעל למעלה מ-23 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ניהל מרפאות לשיקום הפה בישראל, גרמניה וסין. בנוסף, ד”ר בר-חן הינו חבר פעיל באיגוד שיקום הפה, מומחה להשתלות מטעם איגוד ההשתלות הגרמני והאירופאי, חבר פעיל בארגון "האסתטיקה של הפנים" האמריקאי (AFEE) ומכהן כיועץ רפואי בכיר במספר מרכזים רפואיים בינלאומיים.

ד”ר בר-חן הינו ממקימי מרפאת המומחים DMC המבצעת טיפולים לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים ברפואת השיניים, הפה והלסת ובמטרה להגיע לתוצאות אליהן המטופלים שואפים.

שתלים דנטליים דנטל מדיקל סנטר

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לקביעת תור לייעוץ