השתלות שיניים בכל הפה

תוכן עניינים

השתלות שיניים בכל הפה מתייחסת למצב של החלפה מלאה של סט השיניים, או לשיקום בעקבות נזק חמור ומשמעותי לעצם הלסת כמו למשל לאחר תאונת דרכים. מה ההבדל בין הטיפולים המוצעים במרפאות השיניים? כיצד ההשתלה תסייע בגילאים שונים ואיך היא צפויה להתבצע?

מתי עולה הצורך בהשתלת שיניים בכל הפה?

תוחלת ואיכות חיים טובה איננה בהכרח ערובה לשרידות טובה של השיניים. למעשה מבחינה אנטומית, ככל שמתקדמים עם הגיל קיימת חשיפה פוטנציאלית לנזקים גדולים יותר לשיניים, כמו למשל תופעות של נסיגת חניכיים ודלדול העצם הפוגם בחוזק השיניים. בנוסף, ישנן בעיות נקודתיות הדורשות התייחסות מיוחדת, כמו למשל חבלה קשה שגרמה לנזק חמור מאוד למבנה השיניים והלסת. במרפאות המתקדמות שלנו בדנטל מדיקל סנטר, תוכלו לבצע השתלות שיניים בכל הפה תוך קבלת פתרונות איכותיים לכל בעיית שיניים ספציפית. בראשות צוות המרפאה עומד ד"ר דורון בר חן, מומחה לשיקום הפה ומנוסה בביצוע השתלות. עוד יתרון מהותי הוא מעבדה פרטית בכל אחד מסניפי המרפאה עם ציוד הטכנולוגי המתקדם ביותר למקסום תוצאות הטיפול ומניעת סחבת מיותרת.  

השתלות שיניים בכל הפה בהתאם לגיל

בתחום השתלות השיניים בכל הפה, חשוב להבדיל בראש ובראשונה בין מטופלים צעירים ומבוגרים. לרוב בגילאים הצעירים, תבוצע השתלת פה מלא רק בשל פגיעה פיזית כמו תאונה. בגילאים מבוגרים יותר, יהיה צורך לטפל על רקע של מחסור בעצם או בעקבות נסיגת חניכיים טבעית, יחד עם צורך במענה לכל בעיות השיניים המאפיינות את הגיל המבוגר. שיקום פה מלא במרפאות דנטל מדיקל סנטר מבוצע ע"י גשרים מוברגים/ מודבקים/ תותבות קבועות וכד'.
השתלות שיניים בכל הפה
השתלות שיניים בכל הפה

מאפיינים את הבעיה הקיימת

מעבר לפונקציית הגיל ונסיבות ההשתלה, קיימות מספר בעיות בחלל הפה והלסת שבהן ייתכן שיבוצעו השתלות שיניים בכל הפה: עששת מתקדמת במיוחד, מחלות חניכיים שונות או אובדן רחב של שיניים. גם במקרה קיצוני כמו שיניים רבות שמתנדנדות ניתן יהיה לשקול השתלות מהסוג הזה. ההשתלות מתייחסות בדרך כלל למצבים שבהם שיטות הטיפול המסורתיות לא יוכלו לפתור את הבעיה הקיימת. אם מדובר באדם מבוגר, ניתן יהיה להציב מספר תמרורי אזהרה מקדימים למצב ולערוך לו מיפוי אשר מצביע על חומרה מסוימת של מחלת חניכיים, מצב פוטנציאלי שעלול להתרחש וכל סיטואציה שמעידה על צורך עתידי בביצוע ההשתלה:
  • אדמומיות בתוך חלל הפה
  • הפרשות מוגלתיות בשולי החניכיים (לעתים מלוות ביובש פה קשה)
  • רגישות גבוהה למאכלים קרים/ חמים
  • דימום מהחניכיים במהלך צחצוח השיניים
  • שיניים מרוחקות (רווח בשיניים) או ניידות
  • השחרה באזור העליון של השיניים
לרוב שתסמינים מגיעים, כבר יכול להיות מאוחר מידי. לכן אין שום תחליף ראוי לבדיקה תקופתית והסרת אבנית כל חצי שנה. ערנות ובדיקה סדירה תאפשר לאבחן מבעוד מועד מחלות חניכיים, לעתים עד כדי הימנעות מהשתלה בכל הפה. טיפול נכון, ממוקד ובזמן יבלום את נסיגת החניכיים וחשיפת העצם ויוכל לעצור אותם לפני שהמצב יהיה בלתי הפיך. רופא שיניים מקצועי יוכל לבצע בדיקה מקיפה לחוזק וצבע השיניים והחניכיים, להעריך את ניידות השיניים וסגירתן ולאבחן מחלות חניכיים קיימות בצילומי רנטגן ומכשור נוסף.  

הזנחתם לאורך שנים את היגיינת הפה? תאלצו לעבור השתלה מלאה

הסיכון למחלת חניכיים מתגבר כאשר היגיינת הפה נזנחת ורובד החיידקים הולך ומצטבר. רובד החיידקים מתקבל כשכבה דקה ודביקה (שקופה), הנוצרת על גבי השיניים עד למצב של מסה משמעותית מאוד. כאשר שכבה זו איננה מוסרת בקביעות על ידי צחצוח שיניים וניקוי בחוט דנטלי, היא הופכת למשקע בשם "אבנית שן". לאורך הזמן, החיידקים שממשיכים להצטבר מפרישים רעלנים ואלו הורסים בהתמדה ובנחישות את רקמות החניכיים הטבעיות. הרעלנים מונעים מרקמות החניכיים לתמוך כראוי בשיניים, לעתים עד כדי היווצרות של כיס בין השן והרקמה, שבו מצטברים חיידקים נוספים. המצב יימשך עד שהשיניים יאבדו מיציבותן המוחלטת והן עלולות לנשור. כפי שאתם מבינים, מדובר במצב הדרגתי, מתמשך, שנובע מהרגלים לקויים של שנים ומתרחש כבר בגילאים צעירים, אך מתבטא בעוצמה קשה במיוחד בקרב מבוגרים. בנקודה זו לא יהיה מנוס מלבצע השתלת שיניים בכל הפה.  

השתלות שיניים מקצועיות

כפי שאתם בוודאי מבינים, השתלות שיניים אינן מסתכמות בהחדרת שתל ובניית כתר מעליו, אלא בתכנון ובדיקות קפדניים ומקיפים של מצב השיניים בפה המטופלים, תכנון מדויק של אופן הטיפול והבאה בחשבון של כל המאפיינים הספציפיים למקרה כמו הרקע הרפואי של המטופל ומטרותיו. סיבות אלו מצריכות מומחה לשיקום הפה, כלומר רופא שיניים שעבר התמחות מקצועית ממוקדת בתחום זה. המומחיות והניסיון חשובים לכל סוגי הטיפולים ובפרט למורכבים והארוכים מבניהם כמו השתלות שיניים בכל הפה, שחלקן אף מבוצעות תוך יום אחד. מלבד מומחיותו, נדרש רופא השיניים גם להחזיק בציוד רפואי משוכלל ויקר. כיום השיטות השונות לביצוע השתלות השיניים נותנות מענה למצבים מרובים ומשתנים אלו מאלו. הטכניקה הקלאסית וייתכן שגם הבטוחה ביותר ברמת אחוזי הצלחתה לטווח הארוך היא השתלת שיניים שבה מיישמים שתל דנטלי בודד לכל שן מלאכותית. כאשר מדובר בהשתלת שיניים בכל פה, ריבוי השתלים דורש טיפול נפרד, מורכב ואפקטיבי מאוד, שאמור לספק תוצאה מעולה עם עמידות גבוהה לאורך שנים ארוכות ובמקביל להימנע מפריסת הטיפולים לאורך תקופת זמן ארוכה מידי בקרב המטופל. נזכיר שאת ההשתלה אפשר לבצע גם במחסור בעצמות הלסת העליונה על ידי הרמת סינוס וגם במחסור בעצם התחתונה על ידי שתלים דנטליים.  

ומה לגבי שיטת השתלות השיניים All on 4?

שיטה זו מתייחסת רק למספר מצומצם יחסית של שתלים, כך שעליהם יולבש גשר של מספר שיניים מלאכותיות. במקרים מסויימים ניתן לבצע השתלה ביום אחד ולבצע העמסה מיידית של הגשרים/ כתרים הזמניים עד לסיום תהליך קליטת השתל בחניכיים ולאחר מכן המעבר לגשר קבוע. חשוב להדגיש – אין דבר כזה השתלת שיניים מלאה ביום אחד.  

בשורה התחתונה:

השתלות שיניים בכל הפה מיושמות כיום בהצלחה מקסימלית, הודות להתפתחות הטכנולוגית המדהימה בעולם הרפואה הדנטלית. השתלות אלו זקוקות עדיין לאבחון מקצועי ומדויק, שכן לא כולן מאפשרות השתלה ביום אחד. לעתים, מהירות הטיפול במצב שבו הדבר איננו מתאים תביא לשחיקה מהירה והפעלת עומסים רבים מידי על השיניים המלאכותיות – דבר שיגרום לדלקות וזיהומים יחד עם שלל בעיות נוספות. אנו במרפאות דנטל מדיקל סנטר בעלי ניסיון רב וראייה רחבה של המצב הקיים ויכולות ההשתלה ולכן נשמח להמליץ לכם על הטיפול המתאים לאחר פגישת התייעצות מקדימה, בה נסקור את מצב הפה ונערוך תשאול מדויק, שיאפשרו לנו לסווג את הבעיה ולהחליט על המענה הטוב ביותר עבורה. לתיאום אצלנו במרפאה חייגו כבר עכשיו, או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

סיכויי הצלחת השתלים הדנטליים כיום עומדים על 96% ומתבססים על טכניקות כירורגיות מיוחדות, לצד תנאים אופטימליים לביצוע כל השתלה, פיתוח מיומנות גבוהה ומתן טיפול אפקטיבי למניעת זיהומים. אם שתל איננו נקלט, ניתן לחזור על ההשתלה מחדש ועם סיכוי טוב לקליטה מוצלחת.

במצבים רפואיים שבהם קליטת השתלים עלולה להתערער כמו סכרת לא מאוזנת, אוסטאופורוזיס בלתי מטופלת, עישון ואף מחלת הסרטן באזורי הפה, רק כירורג פה ולסת ידע להעריך את ההתאמה האישית של מטופלים לטיפול זה ולהחליט על סדרת הטיפולים המקדימים שעליהם לעבור. 

שתלים מתחברים אל עצם הלסת בקצב של 3 חודשים ללסת התחתונה ו-6 חודשים ללסת העליונה. אם התרחשה פעולה כירורגית מקדימה כמו הרמת סינוס, פיצול או בניית עצם ואפילו הזזת עצב, תקופת ההמתנה עשויה להיות ממושכת יותר, לעתים עד שנה. 

השתלת שיניים בכל הפה מצריכה מיומנות וניסיון מעמיקים ביותר, תוך התמקצעות בפרוצדורות מורכבות, ידע נרחב לגבי שתלים באזורים בעלי גובה רכס נמוך, חלוקת עומסים ורקע מקצועי בהגבהה ו/או הרמת סינוס. בעיות מורכבות יותר, מחייבות רמה רפואית גבוהה במיוחד. את איכות הטיפול וסיכוי ההצלה הגבוה ניתן להשיג באמצעות מיטב המומחים שלנו. 

Picture of ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר בר-חן, מומחה לשיקום הפה מטעם משרד הבריאות הישראלי בעל למעלה מ-23 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ניהל מרפאות לשיקום הפה בישראל, גרמניה וסין. בנוסף, ד”ר בר-חן הינו חבר פעיל באיגוד שיקום הפה, מומחה להשתלות מטעם איגוד ההשתלות הגרמני והאירופאי, חבר פעיל בארגון "האסתטיקה של הפנים" האמריקאי (AFEE) ומכהן כיועץ רפואי בכיר במספר מרכזים רפואיים בינלאומיים.

ד”ר בר-חן הינו ממקימי מרפאת המומחים DMC המבצעת טיפולים לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים ברפואת השיניים, הפה והלסת ובמטרה להגיע לתוצאות אליהן המטופלים שואפים.

השתלת שיניים דנטל מדיקל סנטר

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לקביעת תור לייעוץ