שיקום שיניים פה ולסת

שיקום שיניים פה ולסת נובע מהצורך לטפל בחלל פה שהתרחשו בו לאורך השנים שינויים כמו אובדן שיניים, מחלה כמו עששת או נסיגת חניכיים, טראומה שפגמה במבנה התקין של הלסת ועוד. זהו תהליך מקצועי הנפרש על פני מסגרת טיפולית שהותאמה באופן מדויק לכל אדם ונועד להשיב לו את בריאותו התפקודית והאסתטית על כל השלכותיה.

שיקום דנטלי: תהליך טיפולי מתמשך למצבים מורכבים

רבים מאיתנו מגיעים לרופא השיניים עם כאבי שיניים, חורים או שן שנשברה. הרופא יבדוק את מצב השן וחלל הפה, יאבחן את הבעיה ויעניק לה פתרון מיידי. לא אלה פני הדברים בתהליכי שיקום שיניים פה ולסת: אסופה של מצבים מתמשכים או בדרגת חומרה מורכבת, בהם לא די בטיפול אחד בלבד, אלא בתהליך שבו יבוצעו מספר פרוצדורות במטרה להשיב את איכות החיים לאותו המטופל.

כל פגם בחלל הפה מייצר שינויים בלתי רצויים, שמובילים לכדי פגיעה ביכולת הסגר של הפה, לעיסת המזון וכמובן גם במראה האסתטי של קשת השיניים. בנוסף, מי שסובלים מבעיות שיניים סובלים כמעט בקביעות מתחושת אי נוחות וכאבים, שהתפתחו בהדרגה. למרבה הצער, חלק מהמטופלים מגיעים למומחה השיקום רק לאחר שהנזק הפך בלתי נסבל.

 

האם ניתן לטפל בכל בעיית שיניים פה ולסת?

כיום לכל בעיה דנטלית כמעט, ישנו פתרון בדמות שיקום שיניים פה ולסת. שיקום זה יכול להתבטא ברמת השן הבודדת, בכמה שיניים ואף בשיקום מלא לשתי הלסתות. תהליך השיקום כולל בתוכו הן את המטרות הרפואיות כמו למשל השתלת שיניים והן את המטרות הספציפיות של המטופל, כמו למשל סגירת מרווחים בשיניים.

זוהי עבודה קפדנית, יסודית ומדויקת, המשלבת בתוכה סדרת טיפולים וביניהם טיפולים כירורגיים, טיפולי חניכיים, טיפולי שורש, יישור שיניים ועוד. קיימת חשיבות עצומה לזהות מומחה השיקום, שאמור להיות לא רק מנוסה ומיומן מאוד בקביעת הטיפולים ועריכתם, אלא גם בניהול התהליך המלא, אבחון הצלחתו משלב לשלב ומתן ליווי מקצועי לכל אורכו.

שיקום שיניים פה ולסת
שיקום שיניים פה ולסת

ידע וטכנולוגיה המעורבים בתחום שיקום שיניים פה ולסת

ההתפתחות הטכנולוגית המיושמת כיום בטיפולי שיקום שיניים פה ולסת, ממוקדת בשמירה על השיניים הקיימות, בד בבד עם שיקום איכותי לשיניים הפגומות ויצירת מראה טבעי, נוח ואסתטי.

התחום משתמש בתוכנות מחשב מתוחכמות, המודדות וממפות את מצב חלל הפה, מבנה השיניים והלסתות של המטופל, מפיקות תוכנית טיפולים מתאימה ואף מייצרות את הכתר, הגשר או השתל המדויקים שתורמים לפה הטבעי והבריא.

הידע והניסיון המצטבר בתחום שיקום שיניים פה ולסת נחשב לעשיר ומוצלח, מאפשר למטופלים רבים ליהנות מתוצאות משביעות רצון ולהשיב לעצמם את איכות החיים שאבדה. טיפולי השיקום מספקים מענה לבעיות שבעבר הצריכו טיפול מורכב וארוך טווח, שכיום מסתפקים בהליכים אפקטיביים מאוד, שלעתים יסתיימו אפילו תוך יום טיפול אחד בלבד.

 

כל אפשרויות הטיפול בשיקום שיניים פה ולסת:

  • התקנת כתרים – הכתרים מהווים את כיסוי השן, בצורתה ובצבעה. הם נועדו להשלמת השן באופן שיגן עליה מכאן והלאה ויאפשר באמצעותה לעיסה תקינה ושמירה על המראה השלם. הכתר מיוצר במעבדה ומיושם על גבי השן לאחר טיפולי שורש המחלישים אותה, או במקרים של שיניים סדוקות/ שנשברו חלקית. אובדן של שן או כמה שיניים מאפשר השלמה באמצעות כמה כתרים מחוברים בגשר תמיכה.
  • אסתטיקה – לעתים קיים צורך בשינוי התצורה של השן מבחינת צורתה, גודלה או צבעה. אומנם אסתטיקה היא תחום נפרד מתחומי שיקום הפה אך ישנם מקרים בהם אסתטיקה נלקחת בחשבון לדוגמא בבניית גשר של כתרים, שם אנו נוודא שהגשר יהיה פרקטי ובעל אסתטיקה ברמה הגבוה ביותר
  • השתלת שיניים – היכולת להשלים את השיניים החסרות באמצעות שתלים דנטליים שמוחדרים לעצם הלסת ובתום תקופת ריפוי יחוברו אליהם כתרים. התוצאה המתקבלת תהיה של שיניים חזקות במראה טבעי ואסתטי. השתל מאפשר לשחזר שיניים גם ללא פגיעה בשיניים סמוכות ותקינות. כאשר כל השיניים חסרות, השתלים יהפכו לעוגנים, אליהם יחוברו השיניים הקבועות. שיקום זה נראה כלפי חוץ כמראה פה טבעי לחלוטין.
  • שיקום פה ולסת – גיבוש תוכנית שיקומית לאובדן שיניים, אובדן עצם ובעיות ברקמות. טיפולים אלה מתרחשים במקרי ריקבון או נזק קשה, עד כדי שחיקה או השפעה על סגר הפה.

 

זקוקים לשיקום שיניים פה ולסת?

הרופאים המומחים שלנו במרפאות דנטל מדיקל סנטר ישמחו לפגוש אתכם, לייעץ לכם ולספק לכם את כל המידע בנוגע לאפשרויות הטיפול. צרו עמנו קשר ונתאם פגישת התייעצות עוד היום. 

מומלץ שלא להתמהמה עם קבלת הטיפול, מחשש לזיהום (מורסה) שעלול להתפתח במהירות לכל חלקי הפה. אם השן נשברה רק בחלקה, ניתן לבצע לה השלמה באמצעות חומר מרוכב, עמיד ואיכותי מאוד בשם קומפוזיט. אחת מתכונותיו הבולטות של החומר היא המראה הטבעי המעולה שלו, שמתמזג כראוי עם יתר השיניים בפה. 

בהחלט. חיידקי העששת עלולים להגיע עד למוך השן בהעדר טיפול, מה שיביא לקריסת מבנה השן. במהלך הטיפול, הרופא יסיר את הרקמה המזוהמת, ינקה היטב את כל העששת שהצטברה ויסגור את המקום היטב. אם התרחש אובדן של שן, ניתן יהיה להניח כתר זמני עד לטיפול הבא. 

הרפואה הדנטלית מציעה מספר פתרונות לבעיה, ביניהן שימוש בסד לילה, טיפול תרופתי, ארתוסקופיה (התערבות כירורגית זעיר פולשנית להרחבת חלל מפרק הלסת), הזרקת בוטוקס (כצורך רפואי ולא אסתטי) ולעתים גם מעבר לתזונה רכה לתקופה מסוימת. רופא השיניים ימצא את הפתרון הטוב ביותר עבורך. 

חבלה קשה במיוחד באזור הפה והלסת תוביל לסדרת פרוצדורות רפואיות מתמשכות, במסגרתן תטופל עצם הלסת הפגועה ולעתים יבוצע גם שחזור לאזורי הלסת החיצונית, הסנטר והשפה. בנוסף ובהתאם לצורך, ניתן יהיה לבצע השתלת שיניים לכל הפה. 

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר בר-חן, מומחה לשיקום הפה מטעם משרד הבריאות הישראלי בעל למעלה מ-23 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ניהל מרפאות לשיקום הפה בישראל, גרמניה וסין. בנוסף, ד”ר בר-חן הינו חבר פעיל באיגוד שיקום הפה, מומחה להשתלות מטעם איגוד ההשתלות הגרמני והאירופאי, חבר פעיל בארגון "האסתטיקה של הפנים" האמריקאי (AFEE) ומכהן כיועץ רפואי בכיר במספר מרכזים רפואיים בינלאומיים.

ד”ר בר-חן הינו ממקימי מרפאת המומחים DMC המבצעת טיפולים לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים ברפואת השיניים, הפה והלסת ובמטרה להגיע לתוצאות אליהן המטופלים שואפים.

שיקום שיניים פה ולסת דנטל מדיקל סנטר

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לקביעת תור לייעוץ