ראיון עם ד"ר דורון בר חן, מומחה לשיקום פה והמנהל הרפואי של דנטל מדיקל סנטר

כשמדברים עם ד"ר דורון בר חן על העשייה שלו בתחום רפואת השיניים ובעיקר על התשוקה שלו לתחום, מייד מופיע בעיניו זיק שובב ופיו נמתח לחיוך נעים, עד שלרגע נדמה כי נגלה לו סוד האושר. ישבנו לשיחה עם הרופא שהתחיל בלימודי פיזיקה בטכניון והבין שהוא בכלל שייך למקום אחר ושבשיא הצלחתו פתח את רשת מרפאות השיניים דנטל מדיקל סנטר. התחלנו בשיחה על רפואת שיניים פרטית מול ציבורית ויצאנו עם תובנות לחיים על בחירות, ייעוד והגשמת חלומות.

ראיון מקיף עם ד"ר דורון בר חן – המנהל הרפואי של דנטל מדיקל סנטר

אז ד"ר בר חן, איך הגעת ללימודי רפואת שיניים?

התחלתי בכלל מלימודי מתמטיקה ופיזיקה בטכניון. אחרי שנה של לימודים שבמהלכה אני מוקף בסטודנטים שרואים מהלכים של שחמט בתלת מימד, או לפחות כך חשבתי, הבנתי שזה לא תחום שאוכל להתבלט בו.

אני אדם הישגי והיה חשוב לי כן להתבלט ולהביא משהו טוב ממני לעולם הזה, אז חשבתי עם עצמי מה הכי מתאים לאופי שלי, איפה התכונות הטובות שלי, דורון בר חן, עדיין לא ד"ר, יכולות לקבל ביטוי והחלטתי ללכת ללימודי רפואת שיניים. חלק מהשיקולים היו אולי ללמוד "רפואה כללית" אבל למזלי הבנתי כבר אז שאם אני רוצה לפרוח חשוב שתהיה לי אפשרות להיות עצמאי. אני אוטודידקט ובצעירותי היה לי קשה לשאת מרות, וההיררכיה בבתי החולים הייתה מערכת נוקשה שפשוט לא יכולתי לפרוח בתוכה.

ראיון עם ד"ר דורון בר חן, מומחה לשיקום פה והמנהל הרפואי של דנטל מדיקל סנטר
ראיון עם ד"ר דורון בר חן, מומחה לשיקום פה והמנהל הרפואי של דנטל מדיקל סנטר

לא ידעתי אז שיבוא יום ואני אקים את רשת דנטל מדיקל סנטר, כן ידעתי שאני רוצה להביא משהו ממני, אבל כשאנחנו הולכים ללמוד מקצוע או תואר בגיל צעיר, אנחנו לא תמיד יודעים בדיוק למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים. היום אני יכול להגיד, כבן אדם מאמין, שיכול להיות שיש בזה הכוונה. יכול להיות שלזה יועדתי, בטח ובטח אחרי כל כך הרבה שנים שבהן אני עוסק במקצוע, ועדיין קיימת אצלי חדוות יצירה ותשוקה. כל מטופל שמגיע אליי לטיפול הוא בגדר זכות עבורי, זה הרבה מעבר לעבודה שהולכים אליה בשביל תמורה כספית. כל הדבר הזה מתעצם במיוחד לאחר שנתיים די משוגעות שעברו על כולנו, כשאנשים שואלים את עצמם מה התכלית שלהם בעולם הזה, התחושה הזו קיבלה איזשהו משנה. עבורי זה מקצוע עם משמעות, תכלית וייעוד לחיים. זכיתי. ברוך השם.

צוות דנטל מדיקל סנטר

"במרפאה פרטית כשהטיפול שלך נעשה על ידי מומחה אפשר להיות בטוחים שאמות המידה הבסיסיות הן תמיד הטובות ביותר, הן בחומרים הכי איכותיים, בציוד הכי חדשני ובשיטות הכי מתקדמות"

 

בחרת להתפתח במגזר הפרטי, למה?

נכון, אני עובד במגזר הפרטי כמעט מהיום שסיימתי ללמוד. לקופות החולים ברפואה הציבורית יש זכות קיום מאוד משמעותית ויש הרבה אנשים שמקבלים טיפול בזכות המערכות האלה, אבל וזה אבל גדול, במערכות ציבוריות השירות הרפואי הרבה יותר מוגבל מעצם היותן מסובסדות. ברפואה פרטית השמיים הם הגבול, וזה לא תמיד עניין של רופא פחות טוב ברפואה הציבורית, או יותר טוב בפרטית, יכול להיות רופא מצוין בשירות הציבורי, אבל הוא תמיד יהיה מוגבל בגלל היררכיה ודרכי טיפול שמונחתות עליו מלמעלה, לכן טווח הפעולה שלו הוא די מוגבל.

במרפאה פרטית, כקו יסוד, כשהטיפול שלך נעשה על ידי מומחה אפשר להיות בטוחים שאמות המידה הבסיסיות הן תמיד הטובות ביותר, הן בחומרים הכי איכותיים, בציוד הכי חדשני ובשיטות הכי מתקדמות. אני יכול לומר לך את זה מניסיון עבר במרפאות פרטיות אחרות שהקמתי כד"ר דורון בר חן וגם מההווה אצלנו כדנטל מדיקל סנטר, אנחנו תמיד בחוד החנית. כמובן שטיב הרופא תמיד תלוי ברצון שלו להיות בשפיץ של הידע והטכנולוגיות הכי מתקדמות, ולרוב זה גם מה שבאמת קורה ברפואה פרטית, אדם או קבוצת רופאים שבוחרים להיות מצוינים, תמיד מתעדכנים בטכנולוגיות חדשות, רוכשים מידע ועדכונים בתחום, ויכולים להתעדכן ולפעול באופן חופשי, ללא מרות של מערכת. בצד "הפחות זוהר", נקרא לזה, יש גם הרבה הקרבה גם אישית וגם מקצועית, יש עלויות כספית, אין לך גב של מערכת שמשלמת משכורת כל חודש, אתה אחראי על רכישת הציוד והעסקת הצוות הטוב ביותר כדי שהמטופלים יהיו בידיים הכי טובות והכי מוכשרות. זה לא קל, אבל היתרונות בהחלט עולים על החסרונות.

דר בר חן דנטל מדיקל סנטר

"זה לא תמיד עניין של רופא פחות טוב ברפואה הציבורית, או יותר טוב בפרטית, יכול להיות רופא מצוין בשירות הציבורי, אבל הוא תמיד יהיה מוגבל, כי השירות הציבורי הוא מסובסד, ברפואה פרטית השמיים הם הגבול"

 

23 שנות ותק בתור רופא מומחה לשיקום הפה, ניסיון עשיר, מאות מטופלים מרוצים ואתה, ד"ר בר חן, במקום לנוח על זרי הדפנה, פותח מרכזים לרפואת שיניים, למה ללכת ולהרחיב? זה לא כאב ראש?

כאב ראש? זה כיף צרוף וזו זכות ענקית. אני טיפוס הישגי שמציב לעצמו מטרות ויעדים, ומרגש אותי, ממש מרגש אותי פיזית, שאני יכול לאמר בשביעות רצון שהגעתי לטופ שאליו יכולתי לשאוף, וגאה ביכולת להקיף את עצמי בצוות רפואי ובחבר'ה סופר מוכשרים, אולי אפילו יותר ממה שאני הייתי בגילם. אני קורא לצוות שלנו A team או סיירת מטכ"ל וזו זכות עבורי לחלוק איתם את הידע והניסיון שלי מחד ולהיות מופרה על ידם מנגד.

אגיד לך עוד משהו, אם בקריירה מקצועית של רופא הייתי מציב אבני דרך, ניקח לדוגמא את ד"ר דורון בר חן הצעיר, אז אבן הדרך הראשונה שלו הייתה התמחות. היות מומחה בתחום העיסוק שלך הוא מאוד חשוב גם ברמה האישית וגם עבור המטופלים. אבן הדרך השניה שלו היא לעבוד כמומחה ברפואה פרטית, וזה גם עשיתי, עבדתי במרפאות פרטיות והקמתי מרכזים דוגמת דנטל מדיקל סנטר. אבן הדרך השלישית והאחרונה היא הפסגה, זה איזשהו גיל מקצועי שבו אתה יכול לעבוד בצוות, לחלוק את הידע, לתת רפואה מיטבית, תוך שימוש בטכנולוגיה מיטבית.

 

רופאת שיניים דנטל מדיקל סנטר

"יש תחומים שבהם כישרון מולד הוא לא פחות חשוב מהתמחות. בצוות שלנו יש רופאה צעירה שהיא ציירת ופסלת בזמנה החופשי, והיא עושה אסתטיקה מיטבית מתוך תחושת בטן ולאו דווקא מתוך כללים דידקטיים"

 

ברפואה הפרטית, מי שמטפל בפציינט תמיד יהיה הרופא הכי מיומן בתחום הספציפי, יחד עם זאת, יש תחומים שבהם כישרון מולד הוא לא פחות חשוב מהתמחות, אסתטיקה למשל. אנחנו, כרופאים יכולים ללמוד כללים וחוקים מנחים לאסתטיקה, אבל ישנם אנשים שלהם ישנה נטייה מולדת לאסתטיקה, זו סוג של מיומנות טבעית שנרכשה וחודדה לאורך השנים ומלווה אותם בכל תחום בו הם עובדים. דוגמא חיה לכך היא אשת צוות שלנו בדנטל מדיקל סנטר, רופאה צעירה שהיא ציירת ופסלת בזמנה החופשי, והיא עושה אסתטיקה מיטבית מתוך תחושת בטן ולאו דווקא מתוך כללים דידקטיים. זה די מדהים.

 

מה מיוחד במה שאתה עושה עכשיו?

כשאתה מגיע למנוחה ונחלה מבחינה מקצועית, אתה חושב איך אפשר לייעל ולמקסם את חווית השירות של כל מטופל. לאחרונה, אנחנו, אנשי המקצוע, מבינים יותר ויותר שהרפואה השמרנית שבה רופא יושב בחדר בודד היא מיושנת. אם נפלה בחלקי הזכות להקים את מרכז דנטל מדיקל סנטר שבו אדם יכול לקבל מטריית שירותים רחבה במקום אחד, ולהיות מטופל על ידי צוות מקצועי ומיומן, אז בעיני – זכיתי. שאלת אותי מקודם אם מה שאני עושה זה קשה, קשה זה לסחוב שק מלט על הגב לגובה של חמש קומות. מה שאני עושה זו חוויה צרופה וזה ממש לא קשה. זה אמיתי לגמרי, ככה אני מרגיש. העבודה השיתופית היא טובה לכלל אנשי הצוות וכמובן למטופלים, הלב ממש מתרחב כשמטופל או מטופלת אומרים לי שהם אוהבים את אווירת המשפחתיות פה.

דנטל מדיקל סנטר

"לפני כמה ימים נכנסו למרפאה חבורת נערות בגיל העשרה, הסתכלו ככה מסביב ושאלו אם זה ספא"

 

זה בא לידי ביטוי גם בעיצוב של הקליניקה, עם תאורה חמימה וצבעים שנותנים אווירה מאוד נעימה ומרגיעה. זה מעוצב כך בכוונה, כי ביננו, הדעה הרווחת היא שרפואת שיניים היא כואבת, קצת מפחידה, ולפעמים קצת כואבת גם כלכלית. הקו שמוביל אותנו הוא נעימות, והאסתטיקה הנעימה של החלל תפקידה להקל על המכאובים והקשיים הפיזיים והפסיכולוגיים, אם ישנם, של המטופלים. ובאמת לפני כמה ימים נכנסו למרפאה חבורת נערות בגיל העשרה, הסתכלו ככה מסביב ושאלו אם זה ספא פה. אז ספא זה לא, אבל פה אפשר להבריא את השיניים, להבריא את החיוך ולהתחיל להרגיש טוב יותר. כשאנשים מרגישים טוב עם עצמם, הם קורנים מבפנים החוצה. ואם יש באפשרותנו לעזור להם בזה – אשרינו.

 

יש מקרה ספציפי שאתה יכול לספר עליו?

אני יכול לספר על אלפי מקרים, כל אחד מהם הוא דוגמא שמשקפת את הייעוד של מה שאנחנו עושים כאן במרכזים של דנטל מדיקל סנטר. לפני תחילת כל טיפול אנחנו מתעדים את התהליך, כלומר מצלמים את פיו של המטופל או המטופלת לפני הטיפול ובסיומו. בצילום הראשון, יש כאלה שממש מתביישים בחיוך שלהם ברמה שהם לא יודעים לחייך מהלב, כלומר הם מחייכים מהשפתיים ומטה, אבל אין הבעה בעיניים. זה חיוך מלאכותי. וכל פעם, ממש בכל פעם, בסיום הטיפול, כשאני מבקש לחייך, הם כבר מחייכים עם העיניים. זו מבחינתי הצלחת הטיפול האסתטי. וזה מה שאני רוצה – לראות את השמחה והאושר האמיתי של המתרפא. כמובן שיש לו חיוך יפה עכשיו, זה חשוב גם מבחינת אסתטית וגם מהבחינה של בריאות הפה, אבל מה שיותר חשוב זה שהבושה נעלמה והוא מאושר באמת, מבפנים, ואז החיוך שלו קורן החוצה.


"לא נולדתי עם הידע, קיבלתי אותו ממוריי, הוספתי לזה את הניסיון שלי, ואני מקווה, גם את הכישרון שלי"

 

כל בוקר וכל יום אני מברך מחדש על הזכות והכבוד להבין את הייעוד שלי ולעסוק בו. קרוב לעשרה מיליארד אנשים חיים על כדור הארץ, מעטים מבינים מה הם עושים כאן ועוד פחות מזה זוכים לעסוק במשהו שהם אוהבים וטובים בו. אני לא המצאתי את הרפואה, לא נולדתי ד"ר דורון בר חן, את הידע קיבלתי ממוריי, הוספתי לזה את הניסיון שלי, ואני מקווה, גם את הכישרון שלי, וכל מה שאני מייחל לו שתהיה לה המשכיות אחריי, לכן חלק מהתפקיד שלי הוא גם להעביר את הידע לדור ההמשך. בזה ארגיש שמימשתי את ייעודי בחיים. ברפואה אנחנו עוסקים בבני אדם, בנשמות, ועבורי, אין יותר גדול מזה ואין שום עיסוק אחר שמשתווה לזה.

 

ספר לנו משהו על דורון בן חן, שלא קשור לרפואה

אני מאוד אוהב לקרוא, אני קורא שניים-שלושה ספרים במקביל, מאוד אוהב ספרי מדע, אוטוביוגרפיות, פיזיקה ואסטרופיזיקה, בדיוק סיימתי לקרוא את "קיצור תולדות הזמן" של סטיבן הוקינג. הדבר הכי מעניין שקרה לי אחרי שנכנסתי למעמקי האסטרופיזיקה הוא שהאמונה שלי בבורא עולם התחזקה. כן… אני אדם מאמין בחזקת "כיפה שקופה" לא רואים את זה עליי חיצונית, אבל האמונה הפנימית שלי מאוד חזקה. בכל מקרה, קיבלתי הוכחה מדעית מוחלטת לקיומו של בורא עולם. אני מתכוון לבורא עולם אוניברסלי, לא קשור בהכרח ליהדות, כי דווקא עם הדת זה עשה לי קצת צרות, אבל מבחינה מדעית זה משהו שמבחינתי אין עליו עוררין. הרבה מדענים מחברים היום את קיומו של כוח עליון למפץ הגדול ובריאת העולם. מעבר לזה, מבחינת תחביבים, אני מזכיר לך שאני אוטודידקט, אז התחלתי ללמוד לנגן על סקסופון, ספורט הוא חלק בלתי נפרד מהיום שלי, אני מתחיל את היום בשחיה או ברכיבה על אופניים. כל יום, שבע פעמים בשבוע. אני מאוד אוהב להיות סבא, אוהב את הנכדים, יש פה את עניין ההמשכיות אבל בפן האישי, כמו שאני נהנה לראות את הדור הצעיר עובד ונהנה להעביר את הידע המקצועי, אז בפן האישי יש משהו שמרכך באנשים קטנים שדומים לך. וכמובן, אשתי, תמי שאני מעריץ, היא "התחביב" הכי גדול שלי.

 

ד'ר דורון בר חן

"אני במקצוע עם משמעות, תכלית וייעוד לחיים. זכיתי".

 

מעוניינים להגיע לטיפול אצל ד"ר דורון בר חן? צרו עימנו קשר ותאמו עוד היום

 

 

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר בר-חן, מומחה לשיקום הפה מטעם משרד הבריאות הישראלי בעל למעלה מ-23 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ניהל מרפאות לשיקום הפה בישראל, גרמניה וסין. בנוסף, ד”ר בר-חן הינו חבר פעיל באיגוד שיקום הפה, מומחה להשתלות מטעם איגוד ההשתלות הגרמני והאירופאי, חבר פעיל בארגון "האסתטיקה של הפנים" האמריקאי (AFEE) ומכהן כיועץ רפואי בכיר במספר מרכזים רפואיים בינלאומיים.

ד”ר בר-חן הינו ממקימי מרפאת המומחים DMC המבצעת טיפולים לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים ברפואת השיניים, הפה והלסת ובמטרה להגיע לתוצאות אליהן המטופלים שואפים.

דוקטור דורון בר חן מייסד המרכז

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לקביעת תור לייעוץ